A német labdarúgó-válogatottnak egészen hosszú története van az Adidasszal, a csapatot ugyanis 1954 óta szponzorálta a sportszergyártó óriás, ám a DFB meglepő módon nem tudott megállapodni a vállalattal, így beszállítót vált. De nem a nagy német konkurens, a Puma váltja a „háromcsíkosokat”, hanem az amerikai Nike, amely 2027-től hét évig szállítja a német válogatott szereléseit – ez pedig alaposan meglepte a német közvéleményt is.
„Egy átlátható és megkülönböztetéstől mentes pályázat eredményeként választottuk ki a Nike-t, mint leendő beszállítói partnert. A Nike messze a legjobb gazdasági ajánlatot tette és meggyőző volt a tartalmi víziója is” – mondta a megállapodás kapcsán Holger Blask, a Német Labdarúgó-szövetség igazgatóságának elnöke.
„Minden érzelmet megértünk. Számunkra is drasztikus esemény, hogy 70 év után véget ér egy sok különleges pillanattal jellemezhető partnerség” – írta X-oldalán a DFB.
A német válogatott mind a négy világbajnoki címét és három Európa-bajnoki győzelmét is Adidas szerelésben érte el. A német sportszergyártónak pedig a nationalelftől való távozása után az egyik legrégebbi partnere a Magyar Labdarúgó-szövetség lehet, ugyanis nemzeti csapatunk – kisebb megszakítással – 1974 óta visel Adidas-mezeket.