Az Allianz Hungária Zrt. reprezentatív felmérése szerint a válaszadók 79 százaléka soha nem járt még olimpián, de idén a 18-35 éveseknél fordult a kocka, és terveznek egy párizsi utat a versenyekre, míg az idősebb, 55 év feletti korosztályban mindössze 13 százalék ez az arány.
A legtöbb sportrajongót – a válaszadók kétharmadát – az úszás szögezi a képernyők elé az olimpiai játékok alatt, ezt követi a vízilabda (57%), a labdarúgás (49%), a kézilabda (47%) és az atlétika (44%). A népszerűségi dobogó felső két fokán a nőknél is az úszás (72%), valamint a vízilabda (57%) áll, ezeket azonban az atlétika követi (46%). Az átlagos szurkoló 4.7 sportág eseményeire kíváncsi az olimpiai játékok alatt, ám a szám a korral előrehaladva nő: 65 év felett már 5.8 az átlag.
Az olimpiai közvetítéseket legszívesebben családi (34%) vagy baráti (24%) körben élvezik a szurkolók. A sport közösségformáló ereje a fiatalok között mutatkozik meg erőteljesebben: közülük tízből négyen a barátokkal közös drukkolást részesítik előnyben.
A párizsi olimpiához hasonló sportesemények inkább a nőkből váltanak ki a személyes egészségükkel összefüggő reflexeket: minden negyedik felnőtt magyar nő ilyenkor egészségesebb életmódot követ, mint általában. A férfiak egészségtudatosságában olyannyira nem hoz változást például egy olimpia, hogy esetükben a sörfogyasztás emelkedik meg (16%), bár az, hogy többet nassolnak, mindkét nemre érvényes ilyenkor (a nők 10%-ára, a férfiak 11%-ára).
A paralimpiát minden második magyar (56%) kíséri majd figyelemmel, de az 55 év felettiek körében megugrik a népszerűsége – a korcsoport 71 százalékát érdeklik az események.