Szabó Miklós
2010-ben a jelek szerint Budapestről fog rajtolni a Dakar-rali
Szabó Miklós
2010-ben a jelek szerint Budapestről fog rajtolni a Dakar-rali
"A két fél megállapodása értelmében március végig szeretnénk mindenben megegyezni, és akkor aláírni a végleges szerződést. Nem titok, van még néhány buktató, de ezek már nem a magyar kormányon múlnak, hanem például azon, hogy az idei verseny, hogyan sikerül" - mondta Ujhelyi István.
A kormány tavaly márciusban vállalt garanciát a rendezésre, a 2,2 millió eurós (550 millió forint) licencdíjra. A rendező Amaury Sport Organisation (ASO) menedzsmentje akkor tekintette meg a tervezett helyszíneket.
A tervek szerint a világ legnehezebb terepraliversenyén 2010-ben Budapesten lenne az autók bemutatása, a prológra pedig Veszprém megyében kerülne sor.
Ujhelyi kitért arra, maguk a Dakaron induló magyar versenyzők voltak az ötletgazdák, hogy legyen Budapesten a rajt. Ez ügyben Szalay Balázs és Palik László sokat segít az egyeztetéseken.
Az államtitkárral tart Lisszabonba többek között Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint több esemény-, illetve rendezvényszervezésben jártas minisztériumi munkatárs, akik elemzik és feltérképezik a mostani rajt körülményeit, feltételeit.
A 2010-es magyarországi rajtról készített tanulmány szerint sikeres rendezés esetén a bevételek meghaladhatják az egymilliárd forintot, de legrosszabb esetben is legalább a 780 milliót. A kiadások 300-400 millió forintra tehetők, ehhez jön a 2,2 millió eurós licencdíj. Kedvezőtlen forgatókönyv esetén a magyar államnak kell kipótolnia a költségvetést.
Nem csak a Dakar-rali vendégül látására irányul magyar "autós, motoros" rendezési szándék. Ujhelyi István a gyorsaságimotoros-világbajnoki sorozat szervezőjével, a Dorna céggel is folyamatosan egyeztet, hogy Magyarország a jövőben a futam házigazdája lehessen.
"Nemcsak sport, hanem turisztikai szempontból is jelentős esemény mind a Dakar, mind pedig a motoros vb-sorozat versenye" - tette hozzá Ujhelyi.
MTI