Beniket foglyul ejtette egy vízátfolyás

Vágólapra másolva!
2010.03.19. 21:38
Címkék
Mindössze egy 6.6 kilométeres szuperspeciális várt a terepralis mezőnyre pénteken az Italian Baja első napján. A pénteket a Borisz Gadasin, Alekszander Garlanov páros zárta a legelőkelőbb helyen, a magyarok közül a Fazekas, Maurer páros végzett a legjobbként, összetettben a harmadik helyen. az első terepralis versenyén induló Benik Balázs autóját pedig foglyul ejtette egy vízátfolyás.

Megviccelte a mezőnyt a nehéz szakasz (Fotó: ksf.hu)
Megviccelte a mezőnyt a nehéz szakasz (Fotó: ksf.hu)

Aki azt hitte, könnyű lesz a szakasz, annak utóbb be kellett látnia, hogy súlyosan tévedett. Akik már jártak errefelé, tudják, hogy az olasz sprint Ek-futam kiszáradt folyómederben zajlik, Pordenone környékén. Igen ám, csakhogy ez a meder most nem volt teljesen száraz, sőt, olykor egy méter mély vízátfolyáson kellett áthajtaniuk a versenyzőknek, s ez szedte is az áldozatait.

Sajnos közéjük tartozott a háromszoros abszolút ralibajnok Benik Balázs is, aki most először versenyez ebben a szakágban, és sajnos egyelőre nem lehet elégedett. A rajtja mintaszerű volt (a szakemberek szerint ralisan indult, s ezt abszolút dicséretként kell értelmezni...), azután azonban az egyik nagyobb árok fogságába esett az Opel – vizet szívott az autó, gőzfelhő tört fel a motorháztető alól, s Benikék kénytelenek voltak félre állni. Egyelőre nem tudni, tudják-e folytatni a versenyt, azt csak azután lehet  megállapítani, hogy a szervizcsapat tüzetesen megvizsgálta az Antarát.

Benik csapattársa, Szalay Balázs ellenben nem panaszkodhatott: bár most először versenyez Lukács Józseffel (állandó társát, Bunkoczi Lászlót erre a futamra kölcsönadta Beniknek), simán vették az akadályokat, sőt, az ötödik kilométernél utolérték az előttük startolót. Nyomták a dudát tiszta erőből, ám ez nem vezetett túl sok eredményre, nem engedték el őket.

„A vízátfolyás minket is megfogott, vagy négy-ötszáz métert mentünk úgy, hogy csak két henger működött – vallotta be Szalay. – Utóbb azonban minden rendben volt, az autót olyan jól sikerült beállítani, hogy élmény volt vezetni."

Szalay hetedikként végzett (a legjobb időeredményt a legutóbbi Ek-futamon is győzedelmeskedő orosz Borisz Gadasin érte el), ami remek alap a folytatáshoz, de pénteken nem ő volt a legjobb magyar, hanem a harmadikként érkező Fazekas Károly.

„Négy hónapja nem ültem versenyautóban, ráadásul a tavalyi motort használjuk, mert az új nem lett kész, ahhoz képest nem rossz a harmadik hely. Csak jó lenne megtartani, mert eddig amikor jól kezdtünk, a folytatás balszerencsésen alakult" – mondta Fazekas.

A további magyarok közül Garamvölgyi Zoltán gépében nem volt turbónyomás, úgyhogy a folyómederben alig-alig tudott haladni, bár az ugratókon remekül érezte magát (az első nap végén a 11. helyen állt), Varga Imre pedig egyszerűen csak kilenc hónapja nem ült autóban, úgyhogy saját bevallása szerint úgy haladt, mintha lopni menne, vagyis rettenetesen óvatosan – ez eredményezhette a 28. pozíciót. Ez azonban még nem jelent semmit, hiszen az igazi küzdelem csak ezután kezdődik.

Folytatás szombaton, két 90 kilométeres szelektív szakasszal.

 ITALIAN BAJA, A SPRINT EK 2. FUTAMA, PORDENONE
Abszolút sorrend a szuperspeciális után
1. Borisz Gadasin, Alekszander Garlanov (orosz, G-Force Proto) 4:42.7
2. Holowczyc, Fortin (lengyel, belga, Nissan) 19.2 másodperc hátrány
3. Fazekas, Maurer (magyar, BMW X5) 38.3 mp h.
...7. Szalay, Lukács (magyar, Opel Antara RR) 47.0 mp h.
...11. Garamvölgyi, Hangodi (magyar, Nissan Pathfinder) 1:08.6 p h.
...28. Varga, Hujber (magyar, Nissan Pick-up) 2:04.5 p h. 
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik