„Tökéletes nap volt, egész nap álltam a gázon. Meglátjuk, mi lesz szombaton, az azonban tény, hogy nem lesz könnyű elsőként rajtolni" – mondta Ogier arra utalva, hogy most majd ő takarítja az utakat.
Ami a két vb-aspiránst illeti, Sébastien Loeböt és Mikko Hirvonent mindössze 2.1 másodperc választja el a harmadik, illetve a negyedik helyen, s csatájukat elnézve korántsem vehetünk mérget rá, hogy bármi is eldőlt.
Kimi Räikkönen most éppen a portugál pályákat tanulja (jelenleg a tizedik), s nincs ezzel másként a viadal egyetlen magyar indulója, a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős sem. Nos, a magyar bajnoki ezüstérmes nem unatkozott.
Azzal kezdődött, hogy az első gyorsasági szakasz utolsó két kilométerét defektes bal első kerékkel tette meg a Synergon Turán Motorsport kettőse (kábé nyolc másodperc mínusz). Majd azzal folytatódott, hogy a második szakaszon kiforgatott eléjük valaki egy sziklát, amit Frici nem tudott kikerülni, úgyhogy ismét defektet kaptak, ami miatt ezúttal már többet veszítettek.
„Ráadásul kerékcsere közben kigyulladt az autónk – mesélte Turán a nap végén. – Éppen a lyukas gumival voltunk elfoglalva, amikor egyszer csak lángok csaptak ki a kocsi hátuljából. Utóbb kiderült, hogy eltömődött az üzemanyag-túlfolyó cső, emiatt az üzemanyag belefolyt a lökhárítóba, s mivel a kipufogó is ott megy el, jó kis tűz keletkezett. Még szerencse, hogy közel álltunk a szakasz céljához, mert így a tűzoltók megoldották a meleg helyzetet. A csapattársunk rosszabbul járt, az ő Peugeot-ja is kigyulladt, ám mivel nem volt segítség, azonmód porig is égett. Ott az anyagi kár jelentős..."
Na, gondolta Frici, ezek után már csak jobb jöhet... De hiú ábránd volt, mert neheze még csak akkor következett – a hidraulikával akadtak problémák. A váltó elkezdte kidobálni a fokozatokat és a hajtás sem működött. Úgyhogy nem volt más választás: Friciék a negyedik gyorsasági után úgy döntöttek, hogy a még nagyobb kár elkerülése érdekében visszamennek a szervizparkba. Szerencsére a világbajnokságon érvényes szabályok értelmében tízperces büntetéssel (szakaszonként öt-öt) a szuperrali keretében szombaton folytathatják a száguldást.
„Hát nem unatkoztunk – foglalta össze a nap történéseit Turán. – Pedig ezzel az autóval eddig sohasem volt gond, úgy látszik, hiányoznak neki a magyar szurkolók. Egészen konkrétan: nem volt egyetlen tiszta gyorsaságink sem, ami azért is fáj, mert a részidők alapján, amit a rendezők mérnek, amíg nem volt gondunk, a tizedik-tizenegyedik helyre lett volna jó az időnk. Azzal ki is egyeztem volna, most azonban már csak egy célunk maradt, hogy önfeledten és a lehető leggyorsabban autózzunk szombaton és vasárnap" – fogalmazta meg kívánságát Turán, aki még azt is elárulta, hogy navigátorszempontból is pokoli nehéz a verseny, mert egyetlen olyan kanyar sincs, ami legalább derengene neki. (Ez az átka annak, hogy a pályabejárás során minden pályán csak kétszer lehet végigmenni...) Szóval Zsiros Gabinak nincs könnyű dolga, de eddig jelesre vizsgázott.
A verseny szombaton 6 gyorsasági szakasszal folytatódik.
Abszolút sorrend 7 gyorsasági szakasz után: 1. Sébastien Ogier, Julien Ingrassia (francia, Citroën C4 WRC) 1:20:34.4, 2. Sordo, Martí (spanyol, Citroën C4 WRC) 26.6 másodperc hátrány, 3. Loeb, Elena (francia, Citroën C4 WRC) 44.8 mp h., ...45. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (magyar, Peugeot 307 WRC) 19:26.3 p h. |