„Egerben, a nyitó futamon a harmadik pozícióban végeztem, Miskolcon pedig csak hajszállal maradtam le a dobogó legfelső fokáról, így aztán remélem, hogy a Salgó-ralin végre bejön az első hely" – mondta az MTI-nek a Peugeot 207 S2000-es pilótája.
Ifj. Tóth elmesélte, hogy hosszú éveken keresztül a Salgó-rali volt a nyitó futam a bajnokságban és a kisterenyei az első gyorsasági szakasz. Akkor természetes volt a körgyorsasági, ma már viszont kuriózumnak számít, mert nem könnyű versenyt rendezni rajta, de nagyon megéri, mert jó kis show-val ajándékozza meg a nézőket.
Kisterenyén teljesen új nyomvonal készült, rendbe hozták az utat, amelyre a viharos időjárásban több fa is rádőlt. Ennek most már nincs nyoma, a pálya alkalmas a versenyre – közölték az MTI-vel a rendezők.
„Az első emlékem Kisterenyéről nagyon régi, még 1990-ből való, amikor a BMW-m motorja az első szakasz negyedik kilométerénél megállt. Kiszálltam, megnéztem, és kiderült: leesett a saru az akkumulátorról, mert nem tették rá rendesen. Újabb három kilométer, megint kiszállás, ugyanaz a manőver. S így ment ez a szakasz végéig, mert persze szerszám nem volt nálunk..." – mondta ifj. Tóth.
A hét végén esedékes versenyt szlovákiai és magyar utakon bonyolítják le: a határon túli szakaszokra szombaton Rimaszombat (Rimavská Sobota) és Murány (Muran) között kerül sor, a viadal magyarországi részét pedig Zagyvaróna és Cered között (12,9 km), valamint Kisterenyén, egy körverseny (14,95 km) keretein belül rendezik meg.