Sébastien Loeb legutóbb bebiztosította újabb világbajnoki címét, ám aki ismeri a francia versenyzőt, az tudja, ez korántsem jelenti azt, hogy az ellenfeleknek mostantól könnyebb dolguk lesz vele. Nincs is.
A Katalán-ralin Loeb ugyanolyan szenvedéllyel vetette bele magát a küzdelembe, mint eddig, s egyedül honfitársa, Sébastien Ogier tudta vele tartani a lépést, de ő is csak addig, amíg a saját határai feszegetése közben oda nem ütötte az autója hátulját. Ogier drámája egyben azt is jelentette, hogy Petter Solberg átvette a második helyet.
És akkor Turán Frigyesről és Zsiros Gáborról. A hetedik hely jobb, mint amit tőlük vártak, s talán még annál is jobb, mint amiről álmodtak. Már eddig is övék volt a legjobb magyar vb-eredmény (nyolcadik hely Bulgáriában), s ha ez így megy tovább, azt ezen a hétvégén még felül is múlhatják.
De menjünk sorjában!
A pénteki nap után egy kissé csalódottak voltak Turánék, mert úgy érezték, a maximumot nyújtották, nem követtek el hibákat, mégis relatíve sokat kaptak a murvás szakaszokon. A sors azonban igazságos, amit itt elvesz, ott visszaadja, így azután az aszfaltos gyorsaságikon brillíroztak Turánék. Hatodik helyeket produkáltak a szakaszokon, s az abszolútban is egyre feljebb zárkóztak – a nap végére egészen a hetedik helyig jutottak. S közben nem kaptak defektet, nem ütötték oda az autójukat, még csak komolyabb kalandjuk sem akadt egész nap.
„A szerelők tapsoltak, amikor beállítunk a szervizparkba, a szurkolóink/barátaink pedig hatalmas magyar zászlókat hoztak, s azt kitették a Ford-csapat szervizében. És hagyták nekik. Mi meg rettenetesen élveztük a helyzetet – vallotta be a Synergon Turán Motorsport pilótája. – Már a szombati első szakaszon éreztem, hogy minden rendben lesz, mert nagyon tetszett az autó és a beállítások változtatásával egyre gyorsabbak voltunk vele. A pályák fenomenálisak voltak, hosszúak, taktikusak, gyorsak, bevállalósak... – jó nagy szakadékok vannak az út szélén, de azokkal nem szabad foglalkozni, ha az ember gyorsan akar menni."
Márpedig Turánék gyorsak, nagyon is gyorsak. Igaz, egy-két nagymenő hibája is kellett a hetedik helyükhöz, de ez is az autósport része – hogy nem szabad hibázni. És a magyarok nem hibáztak. A csapat elismerése is sokat jelentett nekik, de az is, hogy a vb-második Sebastien Ogier navigátora az egyik rajt előtt odament Zsiros Gabihoz, belecsapott a kezébe és azt mondta: jól mentek!
Kell ennél nagyobb elismerés? Aligha.
Turán azt is elárulta, navigáció szempontjából sem könnyű a viadal: Zsiros Gabinak nagyon észnél kell lennie, mert egyik kanyarból esnek a másikba, s közben olyan erőhatások érik a navigátort, hogy muszáj folyamatosan belefeszítenie magát az ülésbe, s szorítani az itinert, nehogy kiessen a kezéből. A nyolcvan méter egyenes már pihenőnek számított ezeken a szakaszokon, így azután megesett, hogy Zsiros Gábor nyolc-tíz kilométeren fel sem tudott nézni.
„A pénteki nap után nem gondoltam, hogy akár még a bulgáriai teljesítményünket is felülmúlhatjuk. Büszke vagyok rá, hogy okosan versenyzünk, hogy minden úgy működik, ahogyan szeretnénk. Remélem ez ugyanígy lesz a záró napon is" – mondta Turán.
A záró napon négy gyorsasági szakasz vár a mezőnyre a Katalán-ralin.
ABSZOLÚT SORERND 12 GYORSASÁGI SZAKASZ UTÁN |
1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën C4 WRC) 2:40:01.9, 2. P. Solberg, Patterson (norvég, brit, Citroën C4 WRC) 44.4 másodperc hátrány, 3. Sordo, Martí (spanyol, Citroën C4 WRC) 1:01.3, …7. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (magyar, Ford Focus WRC) 7:48.6 p h. |