Az „őrültségi vetélkedőben" egyelőre Andreas Mikkelsen áll az élen. Hogy mire gondolunk? Hát arra, hogy ezek a fiúk itt (mármint az IRC-sorozat élmenői) egyszerűen elképesztő tempót diktálnak. Addig feszítik a húrt, ameddig csak lehet (néhányuknál el is szakad), és ezt egyetlen percig sem titkolják.
Gyors a pálya?
Gyorsan mennek rajta.
Még gyorsabb?
Még gyorsabban.
Akkor is, ha ők maguk is veszélyesnek érzik.
Abszolút sorrend: 1. Andreas Mikkelsen, Ola Floene (norvég, Škoda Fabia S2000) 1:06:41.6, 2. Kopecky, Stary (cseh, Škoda Fabia S2000) 8.7 másodperc hátrány, 3. Neuville, Gilsoul (belga, Peugeot 207 S2000) 21.4 mp h., ...6. Aschenbrenner, Pikó (magyar, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:29.0 p h., ...8. Bútor, Bacigal (magyar, Peugeot 207 S2000) 1:52.8 p h., ...10. Herczig, Benics (magyar, Škoda Fabia S2000) 2:06.3 p h. |
„Szinte magamtól is megijedtem" – mondta Mikkelsen. És kezdődtek a hajmeresztő történetek: az élmezőnyből mindenki elmondott legalább egyet, amelyben szerepeltek kőkorlátok, árkok és farönkök – egyik rosszabbul hangzott, mint a másik.
Az őrangyaluk azonban vigyázott rájuk, mert megúszták – legalábbis ők, akik most mosolyogva beszélgettek. A mezőny fele ugyanis elhullott az emberpróbáló viadalon.
Az persze egyiküknek sem jutott eszébe, hogy elvegyék a gázt. Egyszerűen azért, mert nem ezért jöttek ide. Az IRC-sorozatban nem szokás meghátrálni.
És hát Mikkelsent az előnye sem biztatja arra, hogy visszavegyen a tempóból, ugyanis a cseh Jan Kopecky ádázul üldözi, már mindössze 8.7 másodpercre van tőle.
A szombati utolsó szakaszt amúgy biztonsági okokból törölni is kellett, mert annyi néző volt az alsómocsoládi gyorsasági utolsó néhány száz méterén, hogy az első körben (világosban) is élő falban kellett száguldaniuk a párosoknak – teligázon. Ez fényes nappal is félelmetes volt, sötétben pedig egyenesen veszélyes lett volna. Ezért aztán törölték.
Kering egy sztori a szervizparkban, amely mellett nem mehetünk el szó nélkül, főleg, mert a bajnoki címre esélyes Aschenbrennerrel kapcsolatos. A hírek szerint a pilóta aradi „szabálytalan pályabejárását” a fegyelmi bizottság eltiltással büntette pénteken. A zuhanyhíradó szerint 16-18 hónapos a büntetés, az indok: sportszerűtlen magatartás. Aschenbrenner nem kívánta kommentálni a történteket, hiszen hivatalosan nem is tud róla (nyolc napon belül kell megkapnia a határozatot a szabályok szerint), és fellebbezésre is van lehetősége. Ezen a hétvégén a versennyel szeretne foglalkozni, ez nyilvánvaló. Más kérdés, hogy az ügy morális kérdéseket vet fel. |
Ami pedig a magyar bajnoki címért folyó küzdelmet illeti, abban Aschenbrenner György áll a legjobban. A Mitsubishi pilóta kisebb-nagyobb technikai gondokkal küszködött a nap folyamán, de összességében rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott – ennek köszönheti, hogy hatodik az IRC-értékelésben, és vezet a magyar értékelésben. Utóbbinak köszönhetően jelen állás szerint ő a legesélyesebb a magyar bajnoki címre.
„Az előttünk lévő IRC-pilóták gyorsabbak nálunk, úgyhogy ha megpróbálnánk velük felvenni a versenyt, hatalmas bukta lehetne a vége. Az autóik sokkal erősebbek a miénknél, ez látszott az alsómocsoládi szakaszon, ahol a táv feléig körülbelül egált mentünk, utána viszont a felfelében hét kilométeren kaptunk hét másodpercet, most sem értem, hogyan, mert ott szoktam tesztelni" – mondta Aschenbrenner.
A bajnokaspiránsok közül Bútor Róbert a második a magyar értékelésben, Herczig Norbert pedig a harmadik, s mindketten látványos akciókkal örvendeztették meg a közönséget.
Bútor ráadásul úgy második, hogy a délutáni körben az egyik szakaszról három hengerrel jött le, ráadásul ugyanazt a hibaüzenetet mutatta az autója, mint Veszprémben, amikor porrá égett. Bútor eléggé izgult emiatt, úgyhogy visszavett egy kicsit a tempóból, pedig „bitang" idő lett volna, ha végig a maximumon nyomhatja. Azért így sem volt rossz, sőt... Bútor az IRC-ben a nyolcadik helyen áll.
Herczig Norbertnek felemás napja volt: az egyik szakaszon érezte az autót, a másikon indiszponált volt, jött megint egy jó, majd megint egy kevésbé jó – néha már azt mondta, úgy érzi, mintha először autózna ezeken a pályákon, pedig dehogyis! Estére azonban elsimultak a dolgok: a Skoda-pilóta a délutáni gyorsasági szakaszokon már egészen jól érezte magát az autóban.
Ami a Pécsre éllovasként érkező ifjabb Tóth Jánost illeti, ő rezignáltan vette tudomásul, hogy a technika ördöge kibabrált vele. A nap remekül kezdődött, ám a harmadik-negyedik szakaszon tönkrement valami az autóban, így kétkerékhajtással volt kénytelen közlekedni a pilóta. Az még hagyján, hogy időnként úgy keresztbefordult az autó, hogy alig tudott visszaevickélni vele az útra, de kétszer egy perces hátrányba került az élmezőnyhöz képest, ami sok, nagyon sok.
Délutánra újra felgyorsult Janika, de jelenleg az ötödik a magyar értékelésben, ami azt jelenti, hogy csak akkor elérhető számára a bajnoki cím, ha az előtte lévők hibáznak.
A további bajnokesélyesek közül Kazár Miklós és Kakuszi Zsolt a szombati utolsó szakaszon kiesett a versenyből.
S ha már esés.
A nap bukása megtisztelő címre alighanem Turán Frigyes és Zsiros Gábor pályázik a legnagyobb eséllyel. A világbajnokságon száguldó páros átruccant egy kicsit az IRC-be, ha már ki lehetett használni a hazai pálya adta előnyöket, és remekelt! Az első két szakasz után a harmadik (!) helyen állt, ami talán őt is meglepte, nemcsak az ellenfeleket. Az ötödik szakaszon azonban, a céltól négyszáz méterre megtörtént a baj. A Ford jobb eleje megakadt a kanyar belső ívén elhelyezett farönkben (azért tették oda ezeket a rönköket, hogy a párosok ne hordják ki a murvát az aszfaltra), az autó csúszni kezdett, a hátulja megakadt egy fában, úgyhogy a Ford háromszor átfordult a tengelye körül. Turánék szerencsére nem sérültek meg, ám az autó ábrázatát alaposan átrendezték.
Szóval fogy a mezőny, az IRC-résztvevőknek már kevesebb, mint a fele van versenyben.
A Mecsek-rali vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget.