Loeb direkt büntetést harcolt ki, de így is elsőként kell rajtolnia

Vágólapra másolva!
2011.07.29. 21:59
null
Turán Frigyesék próbálnak ésszel menni, de azért előrébb lopakodni (Fotó: Szántó Frigyes)
Címkék
A pénteki második versenynap után továbbra is a sorozatban hétszeres világbajnok, a pontversenyben jelenleg is vezető francia Sébastien Loeb vezet a Finn Ralin, az idei világbajnoki sorozat 8. futamán.

 

Akárhogy igyekezett, mégiscsak az élről kell rajtolnia Sébastien Loebnek a Finn-rali záró napján. A világbajnoki címvédő direkt késett az utolsó szakasz rajtjától (tíz másodperces büntetést kapott érte), de a riválisok még fifikásabbak voltak. Sébastien Ogier és Jari-Matti Latvala is lassított, éppen annyira, hogy ha csak néhány másodperccel is, de Loeb mögé kerüljenek.

Az ok: egyikük sem akart „takarítani” a záró napon, inkább ráhagyták azt a világbajnokra. Három másodpercen belül vannak ők hárman, úgyhogy Loebnek nem lesz könnyű dolga, ha az utak tisztításával együtt le akarja győzni a riválisait. Persze, nem ijed ő meg ennél nehezebb feladattól sem.

Ami magyar szempontból ennél is érdekesebb: a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős túl van az első, ugratókkal megfűszerezett napon, ami a finn világbajnoki futam egyik legfőbb sajátossága, s továbbra is rettenetesen élvezi a száguldást. Már csak azért is, mert ahhoz képest, hogy először versenyez ezeken a pályákon, a Synergon Turán Motorsport kettőse folyamatosan gyorsul és már ötödik a Super2000-es kategóriában. S ez még nem a vége. A fiúk nem adják fel, s ígérik, a zárónapon (amikor az igazi, nagy ugratók jönnek) is küzdenek becsülettel, s próbálnak még előrébb kerülni.

„Hosszú napunk volt, este tízkor értünk vissza a szervizbe és ami érdekes, hogy akkor még világos volt – mondta Turán Frici. – Noha még sohasem versenyeztünk itt, az itinerünk tökéletesre sikerült, a napunkról azonban ugyanez nem mondható el, mert a váltó gyújtásszenzora meghibásodott, ezért kigyorsításkor gyakran letiltotta a gyújtást. Ezzel a problémával együtt kellett élni, de a fiúk az esti szervizben kijavítják a hibát, úgyhogy szombaton már nem lesz gond. Ezt leszámítva élveztük a pénteki gyorsaságikat, s igyekeztünk a nézőket is szórakoztatni. Ötödikek vagyunk a kategóriánkban, de nem is ennek örülök, hanem annak, hogy sokat gyorsultunk, már kilométerenként egy másodpercen belül vagyunk a legjobbakhoz képest, ami ezeken a pályákon nagyon jónak számít.”

Ahogy Frici is mondta, az ugratós részeket nagyon élvezték, sőt, Zsiros Gabi állítása szerint némelyiken már túl bátrak is voltak, úgyhogy kénytelen volt egy kissé visszafogni a pilótáját, nehogy baj legyen. Szerencsére nem lett. Karcmentesen vitték célba a Fordot, ami egyrészt az autó érdeme (sok mindent kibír), másrészt viszont nyilván az övék is.

„Jó kis melós verseny ez, olyan gyorsan történnek az események, hogy szinte fel sem tudok nézni az itinerből – mesélte Zsiros Gabi. – Sőt, most jól jönne, ha hadarnék, mert sokszor annyira besűrűsödnek az események, hogy nagyon gyorsan kell átadni nagyon sok információt, szinte egyik bukkanóból esünk a másikba. Büszkék vagyunk rá, hogy milyen sokat gyorsultunk, főleg úgy, hogy mi a hivatalos teszten ültünk először az autóban, míg a többieknek volt lehetőségük privát tesztre is. Bátran megyünk, az autó is jobban él az új motorral, de a végsebességünkön talán még lehetne egy kicsit javítani, mert gyakran megyünk úgy 164 km/órás maximumon, hogy leszabályoz a motor. De hát az S2000-es kategóriának ez a sajátossága.”

S hogy mit ígérnek a fiúk a záró napra?

Hogy megpróbálnak még tovább gyorsulni. Persze, nem szabad kapkodni, vagy ész nélkül közlekedni, hiszen az első körben öt, a másodikban hat gyorsasági szakaszt kell szerviz nélkül teljesíteni, s ez azt jelenti, hogy aki nem kíméli a gumikat, könnyen pórul járhat.

„Nem elégszünk meg azzal, ami van, próbálunk ésszel menni, de azért előrébb lopakodni. Minden esélyünk megvan rá, hiszen Gassnerrel jókat meccselünk és nincs is messze, kevesebb, mint tizenöt másodperc az előnye” – világított rá a tényállásra Turán Frici.

Ja, Gassner jelenleg harmadik a kategóriában.

FINN-RALI, A VB 8. FUTAMA

Abszolút sorrend 11 gyorsasági szakasz után: 1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën DS3 WRC) 1:29:01.3, 2. Ogier, Ingrassia (francia, Citroën DS3 WRC) 1.5 másodperc hátrány, 3. Latvala, Anttila (finn, Ford Fiesta WRC) 2.6 mp h., ...22. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (magyar, Ford Fiesta S2000) 5:58.5 p h.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik