1. Fernando Alonso
A kétszeres világbajnok spanyol pilótának nem kellett volna sok, hogy harmadszor is felüljön a sportág trónjára. A szezon közben nagy hátrányt ledolgozó Alonsót azonban az utolsó futamon nagyszerűen tőrbe csalta a Red Bull, így végül meg kellett elégednie a második hellyel – na nem itt...
2. Lewis Hamilton
A két évvel ezelőtti világbajnok számára sem úgy alakult az idény, ahogy eltervezte. A kezdeti problémák ellenére a szezon közepén nyújtott kimagasló teljesítményével még a Belga Nagydíj után is az összetett pontverseny élén állt, ám két kiesés megpecsételte a sorsát.
3. Felipe MassaA brazil rossz évet tudhat maga mögött, valami sehogysem akart összeállni számára, amikor pedig mégis ment neki, akkor el kellett engednie a világbajnoki címért csatázó csapattársát.
4. Jenson ButtonNemzetiség: brit
Istálló: McLaren
Jövedelem: 9 000 000 euró
Kor: 31 év
Pontszám (helyezés): 214 (5.)
Button nagyszerűen kezdett, négy futam után kétszer is a britet intették le elsőként a verseny végén, ám folyamatosan szürkült bele a mezőnybe, és Hamilton háttérbe szorította.
5. Michael Schumacher
Nemzetiség: német
Istálló: Mercedes
Jövedelem: 8 000 000 euró
Kor: 42 év
Pontszám (helyezés): 72 (9.)
A hétszeres világbajnok három év kihagyás után tért vissza a száguldó cirkuszba, és bár helyenként megvillantotta zsenijét, nem úgy sikerült az év, ahogy szurkolói remélték.
5. Nico RosbergNemzetiség: német
Istálló: Mercedes
Jövedelem: 8 000 000 euró
Kor: 25 év
Pontszám (helyezés): 142 (7.)
A fiatal német ismét bebizonyította, hogy tehetségnek nincs híján, de ez 2010-ben csak három dobogós helyezésben (mindháromszor harmadikként zárt) nyilvánult meg. Idén talán összejöhet számára az első siker is.
Nemzetiség: lengyel
Istálló: Renault
Jövedelem: 7 500 000 euró
Kor: 26 év
Pontszám (helyezés): 136 (8.)
A lengyelt sem véletlenül tartják a Ferrari jövőbeni egyik fő kiszemeltjének. A Mercedesnél is gyengébb Renault-val tudott sokszor a nála jóval erősebb autókkal rendelkező pilótákkal harcolni, idén ráadásul a francia istálló deklarált célja a futamsiker.
Nemzetiség: brazil
Istálló: Williams
Jövedelem: 5 500 000 euró
Kor: 38 év
Pontszám (helyezés): 47 (10.)
A mezőny legrutinosabb tagjának (307 futammal a háta mögött) esélye sem volt kiemelkedő teljesítményre a Williamsszel (igaz, az Európai Nagydíjon elért negyedik helye mindenképpen megsüvegelendő), fiatal német társával, Nico Hülkenberggel szembeni párharcot azért még rutinból „lehozta".
9. Mark WebberNemzetiség: ausztrál
Istálló: Red Bull
Jövedelem: 4 200 000 euró
Kor: 34 év
Pontszám (helyezés): 242 (3.)
2010. október 24., Koreai Nagydíj. Hatalmas esőzések miatt több mint egyórás késéssel, de elindítják a futamot. Webber nagyon ellenzi. A 19. körig azonban még így is minden neki áll: vezet a világbajnokságban, Vettel mögött a második helyen köröz a safety car mögött, jó esély van rá, hogy idő előtt leintsék a futamot, így felezve a pontszámokat, még hozni se nagyon tudnak rajta. Aztán minden megváltozott... Elengedték a mezőnyt, ő megcsúszott a pályát szegélyező műfüvön, keresztbe pördült a pályán, Rosberg nekiütközött, mindketten kiestek. Az utolsó előtti futamon csapattársa a vártakkal ellentétben nem engedte el őt, így nyolc pont hátrányban kezdte a futamot az éllovas Alonso mögött. A Red Bull azonban jó ütemben kihívta őt, beugrasztva Alonsót, aki hamarosan követte, majd mindketten végig követtek az előttük állókat. Vettel pedig világbajnok lett.
10. Jarno TrulliNemzetiség: olasz
Istálló: Lotus
Jövedelem: 3 000 000 euró
Kor: 36 év
Pontszám (helyezés): 0 (21.)
Az egyetlen a top10-ből, aki még csak pontot sem szerzett az idény során – igaz, ezzel a Lotusszal ez normál körülmények (tehát minimum háromszori égszakadás, folyamatosan kicsúszó versenyzők, biztonsági autós időszakok, ütközések, stb egyidejű meg nem léte) erre esélye sem volt.
Nemzetiség: német
Istálló: Red Bull
Jövedelem: 2 000 000 euró
Kor: 23 év
Pontszám (helyezés): 256 (1.)
Ha csak az ár/érték arányt nézzük, nehéz Sebastian Vettelnél jobb pilótát keresve se találhatnánk a mezőnyben. A fiatal német már 2008-ban a Toro Rossóban megmutatta oroszlánkörmeit, és a 2009-es összetettbeli második helye után a 2010-es világbajnokság egyik nagy esélyesének tartották. Mindenki tudta, mekkora tehetség. Mindenki tudta, mennyire jó, de versenyzésébe sokszor hiba csúszott. 2010-ben a 6. futam után állt holtversenyben az élen 78 ponttal, csapattársával, Mark Webberrel együtt, de ha akkor van vége a szezonnak sem ünnepelhetett volna, mert kevesebb sikere volt az ausztrálnál. Egyetlen egyszer fordult elő az idényben, hogy egyedüliként az élen állt, az utolsó futam után – aligha kell ennél jobb időzítés. Ja, és Vettel a Formula–1 történetének legfiatalabb világbajnoka.