Az amerikai Specialized a világ egyik legjobb elsőszámú kerékpár és alkatrészgyártója. Eddig ők szállították a bicajokat három csapat kilenc sportolójának. Így lesz ez az idén is, azzal az apró változtatással, hogy az új országúti kerékpár tervezésébe beszállt a McLaren is. Méghozzá a maga Formula-1-es technológiájával és annak tudományos hátterével.
A Specialized 2006-ban kezdte el fejleszteni a Venge nevű vázat, amelynél a fő szempont, hogy minden korábbinál aerodinamikusabb legyen. És persze könnyű, ugyanakkor nagy szilárdságú. Ehhez jött jól a McLaren szakmai háttere, hiszen a Formula-1 éppen az ilyen finom technológiai fogásokról szól.
Az eredmény, pedig önmagáért beszél: a váz önmagában mindössze 1 kg, de a könnyebb változat villával, fejcsapággyal, nyeregcsővel és hajtóművel együtt is csak 2,07 kg – igaz, a nehezebb változat is mindössze 11 dekával nehezebb.
A bringán nem csak a sportoló testtartása lesz optimális, de energiát is meg tud takarítani: 20 km/h sebességnél 3, míg 45 km/h-nál 23 Wattot. Az érték persze a sebességgel együtt növekszik, így el lehet képzelni, hogy milyen előnyben van egy Venge nyergében tekerő bringás a sprintbefutónál, amikor 60-70 km/h-val teker.
A váz ára 3800 dollár (kb. 725 ezer Ft), míg az ugyancsak csúcsminőségű SRAM Red hajtás- és váltószettel szerelt változat 9200 dollárt (kb. 1760000 Ft) kóstál. A Venge a hétvégén mutatkozott be a Milánó–San Remo egynapos versenyen. Ilyenen tekert Mark Cavendish, Bernhard Eisel és Mark Renshaw (HTC-Highroad), Baden Cooke, Juan Jose Haedo és Matteo Tosatto (Saxo Bank-SunGard), Allan Davis, Andriy Grivko és Tomas Vaitkus (Astana). Közülük a Saxo Bank olasz bringása, Tosatto érte el a legjobb eredményt, 21. lett.