Az ifjú brazil csillag június 3-án írt alá a Barcelonához, éa a brit KantarSport által a brazil lancenet.com oldal számára készített kimutatás szerint az első nyolc napban mintegy 8.7 millió eurót keresett – úgyhogy még csak a pódiumon dekázgatva rúgott labdába a Camp Nouban.
A sportmarketinggel foglalkozó cég felmérése szerint csak a június 3. és 5. között 2751 olyan hír jelent meg a világban, ami tartalmazta a Neymar, Barcelona és persze a Nike szavakat. Márpedig minden egyes megjelenés „forintosítható”, azaz ilyenkor bizony csörög a kassza – méghozzá a brazil labdazsonglőrnél.
„Sosem áruljuk el, mennyit keresnek a játékosaink, ez a klubra és a labdarúgókra tartozik. Neymar tudja, reméljük, teljesen elégedett vele. A személyéhez kapcsolódó marketing- és egyéb jogok őt illetik” – nyilatkozta Josep María Bartomeu, a Barcelona alelnöke Neymar bemutatása után.
Persze azért a katalán klubot sem kell félteni: világszerte tovább nőtt a Barcelona iránti érdeklődés és médiafigyelem, ami várhatóan újabb jómódú szponzorokat csábít a klubhoz.