Leiner Soma - utanpotlassport.hu„A szüleim megkérdezték, nem szeretnék-e inkább balettozni” – neveti el magát Keszthelyi Vivien, a Team VRS 18 esztendős pilótája, aki a Budapest Business Club meghívására a Corvinus Egyetemen tartott előadást. Való igaz, az autósport továbbra sem a legnépszerűbb választás a hölgyek körében, a debreceni születésű versenyző azonban hamar belecsöppent a motorok és a kipufogók világába.Leiner Soma - utanpotlassport.hu„A szüleim megkérdezték, nem szeretnék-e inkább balettozni” – neveti el magát Keszthelyi Vivien, a Team VRS 18 esztendős pilótája, aki a Budapest Business Club meghívására a Corvinus Egyetemen tartott előadást. Való igaz, az autósport továbbra sem a legnépszerűbb választás a hölgyek körében, a debreceni születésű versenyző azonban hamar belecsöppent a motorok és a kipufogók világába.
„Négy éves korom óta érdekelnek az autók, akkor kaptam egy műanyag dzsipet a szüleimtől. Látták, hogy lenyűgöz a motorsport világa, 12 évesen kivittek a Red Bull Ringre, ahol testközelből figyelhettem a pilótákat. Az első profi sorozat, amelyben elindultam, a Swift Cup volt, rögtön a felnőttek között álltam rajthoz. Az első balesetem után a szüleim nem igazán támogatták a folytatást, egy hétre rá azonban már versenyt nyertem. Fiatal voltam, vagyok, talán ezért sincs félelemérzetem, ha beülök egy nagy teljesítményű autóba.”
Viviennek a gokartozás, illetve a szimulátorok világa kimaradt pályafutása korai szakaszában, így nem volt meglepő, hogy a túraautózás mellett tette le a voksát.
„Szerencsém volt, hiszen azon a szlovák futamon, amelyen ott voltak az Audi Sport Racing Academy megfigyelői, minden klappolt. Hamar családi közegbe kerültem, összetett képzést kaptam. A versenyzői kvalitásaim mellett figyelték a viselkedésem, kudarckezelésem, személyiségfejlődésem – ez a hozzáállás teljesen új volt.”
„Meglepődtünk, amikor hallottuk, hogy egy magyar versenyző is bekerült az akadémiára – veszi át a szót Mátrabérci Sándor, az Audi márkaigazgatója. – Három fiatal kapott abban az évben lehetőséget, Vivien volt az egyik, illetve az egyetlen lány a csapatban. Rögtön felvettük a kapcsolatot a menedzsmentjével, s azóta kölcsönösen támogatjuk a másikat. Az Audi és a motorsport régóta szoros kapcsolatban van: noha Forma-1-es indulást továbbra sem tervezünk, a Formula E-ben jelenleg is gyári csapattal rendelkezünk. Arra pedig különösen büszkék vagyunk, hogy Vivien a márka magyar nagykövete.”
Az ifjú pilóta a TT-kupán, illetve 2018-ban az R8-as versenysorozatban is remekelt, mára háromszoros túraautó-bajnoknak vallhatja magát. Karrierje mégis fordulatot vett 2019 elején, hiszen a BlackArts Racing versenyzőjeként formaautóra váltott, és elindult az ázsiai F3-as téli bajnokságon. Ezzel ő lett a legfiatalabb, illetve az első női pilóta a magyar autósportban, aki eljutott a Forma 3-as kategóriáig.„A formaautózás teljesen más világ, hiszen alacsonyabban ülünk, nincs szervó, ráadásul az ázsiai sorozatban a pályaismeret is hiányzott... Ennek ellenére remek tanulófázis volt, az utolsó versenyen már a tempó is rendben volt. A következő álmom is ezzel kapcsolatos, hiszen szeretnék bekerülni a Women Series mezőnyébe – a legjobb 28-ba beválogattak, a cél a top 18.”
Az előadás záró felvonásában a hallgatók kérdéseket intézhettek a bajnoknőhöz, aki példaképének Michael Schumachert nevezte meg, míg a jelenlegi Forma 1-es mezőnyből Lewis Hamiltont emelte ki. A következő időszakról pedig csak annyit árult el: pozitív változások vannak készülőben, és az autósportban egyre inkább teret nyerő elektromosság is bejöhet a képbe...
További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.