A H-Moto Team 19 éves gyorsaságimotorosa, Kovács Bálint a februári spanyolországi teszten maga sem gondolta volna, hogy a versenyszezon csak nyáron indul el. A koronavírus-járvány miatt a többi sportághoz hasonlóan a motorsport is megállt tavasszal, tesztelni sem nagyon volt lehetőség. Ez utóbbi még fontosabb lett volna Bálintnak, hiszen a fiatal motoros 2020-ban Suzuki helyett Yamahával versenyzett.Kovács Bálint a februári spanyolországi teszten maga sem gondolta volna, hogy a versenyszezon csak nyáron indul el. A koronavírus-járvány miatt a többi sportághoz hasonlóan a motorsport is megállt tavasszal, tesztelni sem nagyon volt lehetőség. Ez utóbbi még fontosabb lett volna Bálintnak, hiszen a fiatal motoros 2020-ban Suzuki helyett Yamahával versenyzett.
„A két motornak a karakterisztikája teljesen más, a vezetési stílusom megváltoztatását is megkövetelte az új gép, a Yamahával egy ritmusosabb, lendületesebb tempót lehet menni. Teljesen különböző a két motor, de úgy érzem, jó összhangba tudtam velük kerülni, jó beállításokat találtunk meg. Elsőre nagyon furcsa volt, de ahogy jöttek a versenyek és a kilométerek, úgy egyre jobb lett.”
Kilométert pedig bőven gyűjtött az évad során. Bár az utolsó pillanatban a Le Mans-i- 24 órás versenyről lemaradt, így is négy gyorsasági-bajnokságban tudta megmutatni magát.
„A cseh bajnoki nagyon fontos állomása volt az évnek, mert azzal kezdtük igazából a szezont, és az egy jó erőfelmérőként szolgált, erős versenyzők álltak ott is rajthoz. Az Alpok Adria bajnokság is szintén fontos volt számunkra, ugyanis ez volt az a bajnokság, ahol végig mentünk, az összes futamot teljesítettük, a bajnoki címet is el tudtam hozni. Valamint volt kettő beugrós versenyünk, egy a német, egy pedig a spanyol bajnokságban.”
Bár az utóbbi kettő alkalmával nem minden sikerült úgy, ahogy Bálint és új csapata, a New2Project elképzelte, ezeken a hétvégéken is fontos tapasztalatot szerzett a beállítások terén, amiben szerinte a legtöbbet fejlődött 2020-ban.
A fiatal motoros álma természetesen a motorsport csúcsa, a MotoGP. A következő időszakban a spanyol bajnokságra szeretne koncentrálni, hiszen a nívós mezőny melletti jó eredményekkel felhívhatja magára a figyelmet.
„2021 egy tanulóév lesz Spanyolországban. A szezon végére szeretnénk felzárkózni a bajnokság legjobb pilótáihoz, egy évvel később, 2022-ben pedig szeretnék már konstansan az élmezőnyben csatázni. Ezt azt jelentené, hogy elértük a világbajnoki középmezőny színvonalát. Így ha esetleg lenne egy beugrási lehetőség a vébén, akkor nem félnénk odaállni, mivel tudnánk hozni az elvárt szintet.”
További korosztályos hírekMOTORSPORTBANa sportági aloldalunkon.