Az említett szezonban a klubok élvezhették annak előnyét, hogy a Premier League rekordot jelentő 8.3 milliárd fontos (az előző 3 milliárd fontos volt) globális televíziós szerződést kötött. Tizennyolc élvonalbeli klubnál a meccsnapi bevételek mindössze egyötödét tette ki a jegyértékesítés. Egy idénnyel korábban (2015–2016) csak két csapat lett volna nyereséges a jegybevételek nélkül, a 2016–2017-es évadban viszont már tizenegy.
„A figyelem középpontjában már a televíziós közvetítések állnak, nem a meccsnapi akciók és a jegyeladások. A pénzek elosztása finoman szólva is jól működik a Premier League-ben. Ha 120 millió fontot kapsz a ligától, megtehetnéd, hogy nézők nélkül rendezd meg a mérkőzéseket. A klubok bevételi szempontból nem függnek a stadionokba kilátogató szurkolóktól" – mondta a BBC-nek Rob Wilson, a sheffieldi egyetem pénzügyi kutatója.
Az említett idényben a Leicester City 76 millió font adózás előtti nyereséget könyvelhetett volna el, ha a meccsnapi bevételeket kivették volna a kalkulációból, a West Bromwich 33-at, a Burnely 21-et, a Hull és a Southampton 19-et, az Everton 16-ot, a West Ham 14-et, a Tottenham 12-t, a Bournemouth 9-et, míg a Swansea 5-öt.
Szemléltetésként remek példa a Bournemouth, a Premier League-ben legkisebb (11 500 férőhelyes) stadionnal rendelkező klub, amelynek 136.5 millió fontos bevételéből a jegyértékesítés mindössze 5.2 millió fontot tett ki. A kieső West Brom és a Swansea is kénytelen volt csökkenteni a jegyárakat a másodosztályban, mivel a Championshipben jóval kevesebb bevételhez jutnak.
A BBC kutatásából az is kiderült, hogy a PL-ben emlegetett top hatból a Tottenhamet leszámítva egyik klub – Manchester City, Manchester United, Chelsea, Arsenal, Liverpool – sem tudna nyereséges lenni a meccsnapi bevételek nélkül.
„Az Arsenal, a Manchester United és a Liverpool is növelte stadionjának kapacitását az elmúlt években, mivel nem rendelkeznek olyan tehetős tulajdonossal, mint a Chelsea vagy a Manchester City, ezért fontos számukra a mérkőzésnapokon termelt bevétel. Másrészt azért is, mert a televíziós bevételek és a vállalati partneri szerződések lassan telítődnek" – magyarázta Kieran Maguire, a liverpooli egyetem pénzügyi szakértője, aki hozzátette: az alacsonyabb osztályokban többet törődnek a drukkerekkel a klubok, de a PL-ben is jó irányba haladnak a csapatok ebben a tekintetben.