A BL hivatalos szponzora, a MasterCard megbízásából készült tanulmány szerint a vesztes csapat sem jár rosszul, ugyanis 73 millió euró nyereséggel számolhat. A bevételek mindkét esetben a hivatalos díjazásból, a játékosok értéknövekedéséből, valamint a megugró televíziós és médiajogdíjakból adódnak.
Az elemzés alapján a londoni finálé 17.5 millió euróval hoz többet az európai gazdaságnak, mint a tavalyi végjáték: a kontinens gazdasági forgalmára gyakorolt hatás becsült értéke idén mintegy 369 millió eurót tesz ki. A bevétel jelentős részét főként a szurkolók utazási és szállásköltségei jelentik. Emellett a rajongók jelentős összegeket költenek reklámpólókra, ételre és italra, milliók nézik majd a mérkőzést bárokban, éttermekben, vásárolnak fogyasztási cikkeket, és várhatóan a mérkőzésre kötött sportfogadások száma is megugrik majd.
London 110 ezer szurkolót vár az eseményre. Az ottani vállalkozások 52 millió eurós bevétellel számolhatnak, amely elsősorban vendéglátásból, sportemléktárgyak értékesítéséből, reklámmegrendelésekből és események bevételeiből származik.
A brit fővároson kívül a részt vevő csapatok otthonában is jelentős, mintegy 18 milliós gazdasági fellendülés várható a találkozó hatására. A legnagyobb tengerentúli érdeklődést Dél-Amerikában várják, mivel a földrészről összesen 12 futballista érintett a BL-döntőben, ráadásul Mexikótól Argentínáig a népesség mintegy 40 százaléka spanyol kulturális örökséget ápol, így rekordbevételre számíthatnak a dél-amerikai televíziók, vendéglátóhelyek és kereskedők is.
Helyszín | Csapatok | Győztes csapat bevétele | Helyszín bevétele | |
2007 | Athén | Milan–Liverpool | 100 millió euró | 26 m euró |
2008 | Moszkva | Chelsea–Manchester United | 108 millió euró | 44.5 m euró |
2009 | Róma | Barcelona–Manchester United | 110 millió euró | 45 m euró |
2010 | Madrid | Bayern München–Internazionale | 120 millió euró | 50 m euró |
2011 | London | Barcelona–Manchester United | 126 millió euró | 52 m euró |