Palik Lászlóéknak a második szakaszon nem volt fékjük
Palik Lászlóéknak a második szakaszon nem volt fékjük
A szervezők nem könnyítették meg a versenyzők dolgát a tereprali sprint Világkupa idei második viadalán, az Italian Baján. Noha a hat közül három szakaszt (a három hegyi szelektívet a pálya alkalmatlansága miatt törölni kellett) szinte nem volt olyan páros – a magyarok között pedig egyáltalán nem – aki defekt nélkül megúszta volna a napot. Palik Lászlóék rögtön az elsőn kapták, nyolc kilométert tettek meg lyukas kerékkel, de csak elértek a célig.
A második szakaszon fékjük nem volt – s bár viccesen szokták azt mondani, az autóversenyen nem fékezni kell, hanem gázt adni, azért a lejtős, sziklás szakaszokon bizony okozhatott kellemetlenséget, hogy „féktelenül” kellett száguldani. Aztán minden jó, ha jó a vége – az utolsó szakasz már hibátlanul sikerült, ez az időeredményekben is megmutatkozott: a szelektíven negyedikek lettek Palikék, a nap végén pedig ötödikek. Nem csoda, hogy a pilóta fülig érő szájjal érkezett meg a szervizparkba.
A második szakaszon megfontolás tárgyává tettem Ari Vatanen nagy mondását, amely szerint a fék a gyávák pedálja, ugyanakkor megállapítottam, hogy ez rám nem vonatkozik, mert százhatvannál bizony én nyomtam volna, ha lett volna mit, pontosabban, ha fogott volna… - mondta Palik László. - A csapat a segítségünkre sietett, úgyhogy a napi utolsó szakaszt már gondmentesen teljesítettük.
Sűrű a mezőny, jó néhányan felborultak, úgyhogy nagyon észnél kell lenni a zárónapon.
Szalayék vadonatúj futóművet próbáltak ki az Opel Antarában (számítógéppel tervezte Szabó András), és bár a viadal előtt nem volt idő tesztelni, eddig jelesre vizsgázott és ez a szervizfőnök Darázsi Zsoltot dicséri.
Az újítás rekordidő alatt készült el, ehhez képest az égvilágon semmi gond sem volt vele, még azt is kibírta, hogy a pilóta nekicsúszott egy fél méter magas beton vízaknának. A páros itt kapta a defektet, a futómű viszont, ami a „baleset” jellegét illeti, lehet hogy Szalayék életét mentette meg. Ami a hetedik helyet illeti, a pilóta elmondta, a zárónapon szeretne felzárkózni és ennek érdekében nem fogja kímélni az autóját, amelynek újításaival mostanra sikerült megbarátkoznia.
A viadalon tavaly második Kis Sándor, Czeglédi Péter páros egyelőre a kilencedik, s bár legalább négy percet elveszített egy defekt miatt, még ez is kevés lenne ahhoz, hogy sokkal előrébb kerüljön. A magyar bajnok elárulta, a mezőny nagyon felgyorsult és ő ugyanezt tervezi a zárónapra, bár kockáztatni nem akar.
A fent említett urakon kívül van még két autós páros a mezőnyben: az első nemzetközi viadalán rajtoló Fazekas Károly a 42., Kristóf Márton pedig a 43. helyet foglalja el – nekik kettejüknek jóval több gondjuk volt, ez a hátrányukban is megmutatkozik. Lukács András a hírek szerint felborult, úgyhogy ő nem tudja folytatni a küzdelmet.
ITALIAN BAJA, A TEREPRALI SPRINT VK 2. FUTAMA, OLASZORSZÁG
Abszolút sorrend 3 gyorsasági szakasz után (hármat töröltek): 1. Borisz Gadasin, Alekszandr Talancev (orosz, Nissan Pickup) 2:10:37, 2. Al Attijah, Thörner (katari, svéd, BMW X3) 3:46.0 perc hátrány, 3. Elbakjans, Naglis (lett, Mitsubishi Pajero) 9:59 p h., ...5. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pickup) 10:15 p h., ...7. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Antara) 12:46 p h., ...9. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pickup) 14:31 p h., ...42. Fazekas, Csató (magyar, BMW X5) 1:28:52 óra h., 43. Kristóf, Simon (magyar, Nissan Pickup) 2:09:43 ó h.