Nem úgy alakult a szuzukai versenyhétvége Michelisz Norbert számára, ahogy azt vártuk a túraautó-vb 10. fordulóján. Már az időmérő edzésen látszódott, hogy nem ez lesz az idei év legeredményesebb hétvégéje, de Michelisz már jó néhány alkalommal bebizonyította, hogy erőn felüli teljesítménnyel pontot lehet menteni azokon a pályákon is, ahol nem az esélyesek közé tartozik. A japán versenyhétvégén a FIA WTCC pontversenyében pont nélkül maradt a magyar versenyző és a Yokohama Drivers’ Trophyban is csak 1 egységet gyűjtött. Eldőlt azonban a konstruktőri bajnoki cím sorsa, amelyet sorozatban harmadszor a Chevrolet szerzett meg.
Első futam: A repülőrajtot követően az első kanyarban csak Gabriele Tarquini tudott javítani pozícióján a pontszerzők között, aki Alex Macdowallt előzte meg a negyedik helyért. Az élen Alain Menu megtartotta vezető helyét Yvan Muller és Robert Huff előtt. A verseny nagy részében a keskeny, kanyargós aszfaltcsíkon csak „vonatoztak” a pilóták, de néhány körrel a vége előtt Mehdi Bennani és Alekszej Dudukalo nem hagytak helyet egymásnak és mindketten kiforogtak. A Zengő Motorsport versenyzőjének, Michelisz Norbertnek sem volt könnyű dolga, végig Tom Boardman SEAT-ja mögött, a lökhárítón autózott, de nem jött össze az előzés és csak a 14. helyen intették le a magyar versenyzőt.
A futamot Menu nyerte, a dobogóra még Muller és Huff állhatott fel.
A privát versenyzők között Macdowall végzett elsőként, Oriola a harmadik, Michelisz a 8., még pontszerző helyen ért célba.
Második futam: A start után az első helyről induló Stefano D'Aste megtartotta vezető helyét Pepe Oriola előtt. Michelisz Norbert óriásit rajtolt – már a 10. helyen volt –, de a célegyenest követő kanyarkombinációból kijövet kapott egy ütést hátulról és a kavicságyban landolt. Ezen a pályán nem jött ki igazán a Chevy-k nagy erőfölénye sem, nem tudták azt kamatoztatni a második versenyen és egyikőjük sem ért fel a dobogóra.
A futamot – a privátok között is – Stefano D'Aste nyerte, aki idén másodszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára, a második helyen Pepe Oriola, a harmadikon Gabriele Tarquini végzett.
A FIA WTCC pontversenyében továbbra is pontegyenlőség van az első helyen Yvan Muller és Robert Huff között, akik eddig 345 pontot gyűjtöttek, a francia versenyző több győzelmének (8) köszönheti, hogy vezeti a tabellát brit csapattársa előtt. A harmadik helyen 38 pontos lemaradással áll csapattársuk, Alain Menu, akinek még mindig megvannak a matematikai esélyei a bajnoki címre. Michelisz nem szerzett pontot, továbbra is a hatodik helyen áll 152 egységgel, a Yokohama Drivers' Trophyban egy pontot szerzett és 11 pontra csökkent előnye Pepe Oriola előtt. A világbajnoki sorozatból még két versenyhétvége, 4 futam van hátra, és Makaóban dupla pontokért mennek a versenyzők. A következő versenyt két hét múlva Kínában rendezik.
„Nehéz lenne sok jót elmondani erről a két futamról. Sajnos beigazolódott, hogy a pályán nem lehet előzni, és a második sokkal rosszabbul alakult, mint ahogy szerettem volna. A rajtom nagyon jól sikerült és minden úgy alakult a második kanyarkijáratig, ahogy szerettem volna, aztán valaki az autóm hátulját megpöckölte és a sóderágyban végeztem, ahonnan már nem tudtam visszajönni.
Nem történt tragédia, a pontversenyben még mindig az első helyen állok és már a kínai versenyhétvégére összpontosítok.”
AZ ELSŐ FUTAM VÉGEREDMÉNYE | |
1. Alain Menu (francia, Chevrolet) | 23:44.880 |
2. Yvan Muller (francia, Chevrolet) | +0.812 mp |
3. Robert Huff (brit, Chevrolet) | +1.419 mp |
...14. Michelisz Norbert (magyar, BMW) | +32.767 mp |
A MÁSODIK FUTAM VÉGEREDMÉNYE | |
1. Stefano D'Aste (olasz, BMW) | |
2. Pepe Oriola (spanyol, SEAT) | +2.562 mp |
3. Gabriele Tarquini (olasz, SEAT) | +2.845 mp |
Michelisz Norbert kiesett. |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA | |
1. Muller | 337 pont |
2. Huff | 333 |
3. Menu | 297 |
4. Tarquini | 205 |
5. Coronel (holland, BMW) | 170 |
6. Michelisz | 152 |