Kiss Pál Tamás a Hungaroringen emlékezetes és kimagasló teljesítményt nyújtott, hiszen a mezőny egyik leggyengébb csapatának számító MLR71 autóját az időmérőn a 2., majd a futamokon az 5. helyen hozta célba, és többek között az ex-Formula–1-es pilóta Narain Karthikeyannál is mindvégig gyorsabb volt. A magyar pilótát az első futamon ráadásul csak egy a csapata által a bokszban elkövetett hiba fosztotta meg a biztos dobogós helyezéstől, és annak ellenére bánt ilyen jól a 615 kilogramm összsúlyú, 550 lóerős, 3400 köbcentiméteres V8-as motorral ellátott AutoGP-s formulaautóval, hogy a hungaroringi versenyhétvégén vezette azt életében először.
A korábbi GP3-as futamgyőztes és monacói dobogós pilóta teljesítményére tehát nem lehetett nem felfigyelni, és ennek köszönhetően Tamás az AutoGP most hétvégi, silverstone-i versenyhétvégéjén is rajthoz állhat majd, ráadásul egy a múltkorinál jóval erősebb, idén már futamot is nyert csapat, az osztrák Zele Racing színeiben.
„Nagyon örülök ennek a lehetőségnek – számolt be róla Tamás úton a repülőtér felé. Eléggé az utolsó pillanatban jött ugyan ez a felkérés, hiszen csak tegnap késő délután vált biztossá, hogy elindulhatok a silverstone-i versenyen a Zele Racing színeiben, de hát ugrottam is azon nyomban, hiszen ezt egy kiváló lehetőségnek tartom, és lényegében pont erre vártam."
„A Zele Racing egy kiváló csapat, idén már futamot is nyertek a bajnokságban, és olyan kiváló pilótáik vannak, mint a korábban a Formula-1-et is megjárt Narain Karthikeyan, vagy a Formula-2 tavalyi bajnoka, Luciano Bacheta. Közülük most Karthikeyant fogom helyettesíteni, ami egy nagyon nemes és felelősségteljes feladat, hiszen az ember nem mindennap helyettesíthet egy volt Forma-1-es pilótát" – mondta el a 21 éves miskolci pilóta.
„Szeretném megköszönni a csapatnak ezt a lehetőséget, és hogy rám gondoltak, valamint a sorozat tulajdonosának, aki segítségével szintén lehetővé tette, hogy rajthoz állhassak ezen a hétvégi futamon. Örülök a lehetőségnek, és ég bennem a vágy a bizonyításra, ugyanakkor tudom, hogy nem lesz egyszerű dolgom, mivel Silverstone-ban most először vezetek majd ilyen erős autót, a csapattársam, Bacheta pedig hazai pályán versenyez majd, és tavaly a Forma-2 mindkét futamát megnyerte ezen a pályán. Ráadásul, most csak két félórás szabadedzés áll majd a rendelkezésemre, és utána – még pénteken – máris jön az időmérő, úgyhogy nem lesz sok időm a tanulásra, és tudom, hogy komoly kihívásnak ígérkezik ez a hétvége."
„Ennek ellenére bizakodó vagyok, mert az autóról jó benyomásokat szereztem a Hungaroringen, Silverstone-t pedig jól ismerem korábbról a Brit Formula Renault-s, illetve a GP3-as éveimből. Tehát lényegében az autót és a pályát is ismerem, csak a kettő együtt, ebben a kombinációban lesz egy picit új nekem. A Formula Renault-ban mindig nagyon jól szerepeltem, és általában dobogón álltam Silverstone-ban, a GP3-ban viszont sosem találtam igazán a megfelelő beállításokat ezen a pályán. Remélem, most az AutoGP-ben újra visszatalálok a nyerő silverstone-i formámhoz, és sikerül legalább olyan jó eredménnyel zárnom ezt a hétvégét, mint a legutóbbit, a Hungaroringen" – tette hozzá végül Kiss Pál Tamás, aki jelenleg annak ellenére is a 10. helyen áll a bajnokság összesített pontversenyében, hogy két versenyhétvégével kevesebbet teljesített, mint a többiek.
A hétvége programja (magyar idő szerint):
Péntek (2013. május 31.)
11.00 – 11.30: Első szabadedzés
13.45 – 14.15: Második szabadedzés
16.30 – 17.00: Időmérő edzés
Szombat (2013. június 1.)
15.20–16.05: Első futam
Vasárnap (2013. június 2.)
14.20–15.05: Második futam