A Salzburgringen a hosszú egyenesek miatt a motorerőé a főszerep, ha ennek híján vannak a versenyzők, a szélárnyék kihasználásával lehet egy kicsit taktikázni. Így most a négy hondás összefogott, és egy jól kidolgozott tervnek köszönhetően mind a négyen bekerültek a legjobb tízbe. A pole Gabriele Tarquinié lesz.
Michelisz helyzetét kissé nehezítette, hogy az időmérő első harmadában a szerelőcsapat technikai problémát fedezett fel a jobb első keréknél, amit szerencsére sikerült orvosolni a második harmad előtt.
„Elégedett vagyok, a hétvége előtt valami hasonlóban reménykedtem – mondta Michelisz. – Célunk az volt, hogy bekerüljünk az első tízbe, és a kilencedik hely végül eggyel jobb lett, mint amire számítottam. Tudom, hogy ez furán hangzik, de már a második kimenetelnél próbáltunk arra játszani, hogy a tizedik legyek, csupán azért, hogy a holnapi második futamon az első helyről rajtolhassak, ami sajnos nem jött össze. Mindenesetre pozitívum, hogy második futamon négy Honda indul az első két sorból. Így ezen a futamon reális esélyünk van az erős pontszerzésre.”
A legjobb ötbe az állandó Citroën-trió mellett Tom Coronel és Morbidelli jutott Chevrolet-val, s az olasz meg tudta nyerni a záró szakaszt. Csakhogy a sportfelügyelők öt rajthellyel hátrébb sorolták, miután kiderült, hogy az első szakaszban sárga zászlós figyelmeztetés figyelmen kívül hagyásával érte el a legjobb körét.
Az első versenyen így Yvan Muller és Sébastien Loeb indul az első sorból.
Az első verseny 10 órakor kezdődik (Tv: Eurosport), a második 13.45-kor (Tv: Duna).