Az Opel Dakar Team pilótája erről a csapat szerdai sajtótájékoztatóján beszélt, és hozzátette, hogy több magyar és külföldi navigátorral is egyeztetnek. Az új másodpilóta kiválasztására nagyjából két hónapja van a csapatnak, március végén ugyanis rajthoz állnak az Egyesült Arab Emírségekben sorra kerülő Abu Dhabi Desert Challenge nemzetközi versenyen.
„Az autót is át fogjuk alakítani egy kicsit, az országos bajnokságban pedig a lehető legtöbb futamon szeretnénk részt venni" – jelentette ki Szalay Balázs, aki röviden visszaemlékezett a december 30-ai balesetükre.
„Természetesen nem így terveztünk, nagyon nehéz volt feldolgozni, hogy 14 kilométer után kiestünk, különösen azért, mert 2003 óta nem adtunk fel egyetlen Dakart vagy Africa Race-t sem" – mondta a pilóta, hozzátéve: optimistán tekintenek a jövőbe, meg sem fordult a fejükben, hogy abbahagyják a versenyzést.
„Ha Balázs azt mondja, hopp, akkor az nekem fájni szokott”
Szalayék győzelemre esélyesnek számítottak az autósok között a Dakar-rali korábbi útvonalán rendezett Africa Race-en, de a marokkói rajttól 14,6 kilométerre nagy sebességgel homokfalnak ütköztek, az Opel Mokka pedig előbb a tetejére, majd az oldalára borult. A baleset után Bunkoczit vákuumágyba fektetve, mentőhelikopterrel vitték kórházba, ott derült ki, hogy két csigolyája eltört.
„Szerencsések vagyunk, olcsón megúsztuk ezt az esetet, a csapatnak pedig jár egy óriási köszönet azért, hogy ilyen biztonságos autót építettek" – mondta szerdán a hazaszállítása után az Amerikai úti klinikán két műtéten is átesett Bunkoczi.