A régi szép idők. A régi nehéz idők. A régi küzdelmes, ásós, szerelős idők. Ezeket idézte fel az Amodjar–Amodjar hurokszakasz, amelyet a régi dakarosok – köztük a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős – csak Atar–Atar hurokszakaszként ismernek. A híres-hírhedt Atar–Atarként. Amely ezúttal sem hazudtolta meg önmagát, ezúttal is adott feladatot bőven a versenyzőknek.
Az Opel Dakar Team kettőse ékszíjat cserélt, ásott, majd pedig küzdött, küzdött az elemekkel, s végül a 13. pozícióban ért célba, az összetettben pedig visszacsúszott egyet, így a kilencedik helyről várja a folytatást.
„Felrémlett a régi Atar–Atar szakaszok emléke, beszéltük is Lacival, rég volt olyan legutóbb, hogy majdnem ránk sötétedett a dűnék között, de nem is nagyon hiányzott. Végül ez nem történt meg, de így is nagyon kemény volt hét órát ülni a Mokkában, főleg úgy, hogy ástunk és szereltünk is közben. Nagyon megdolgoztunk azért, hogy most itt lehessünk a táborban” – mondta Szalay Balázs.
A kamionos kategóriában versenyző Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió is beszállt az „ásószakkörbe”, de ők sajnos úgy elásták a majd' tíztonnás Scaniát, hogy egy fél homokhegyet el kellett hordaniuk ahhoz, hogy kiszabadítsák. Majdnem három óra ment el vele, ezért a pilóta úgy döntött, nem várja meg, hogy rájuk esteledjen a dűnék között, inkább vállalva az ezért járó többórás büntetést, lerövidítette a szakaszt, és bement a táborba.
„Előttünk, a homokban két Kamaz húzgálta egymást, mi pedig úgy döntöttünk, hogy megkerüljük a dűnesort, hátha azzal időt nyerünk. Hát nem nyertünk... Sőt, belehajtottunk egy olyan puha dűnesorba, hogy a kamion elakadt, aztán se előre se hátra. Annyit ástunk – viszonylag hamar beszállt két helyi is –, hogy amikor utóbb Ács Laci beleállt a gödörbe, ki se látszott belőle. A csapat történetének legnagyobb ásása volt a mostani” – mondta Kovács Miklós, aki ezután sem akarja elvenni a gázt, mostantól a jó részeredményekre hajt.
AFRICA RACE
8. szakasz, Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebből szelektív szakasz: 377 km). Autósok: 1. Mathieu Serradori, Didier Haquette (francia, Proto) 6:03:09, 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 3:11 p h., 3. Sagirov, Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 9:14 p h., ...13. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 1:01:45 ó h. Kamionosok: 1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 6:20:51, 2. Tomecek, Lala (cseh, Tatra), 10:19 p h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 13:02 p h., ...5. Kovács, Czeglédi, Ács (magyar, Scania) lapzártánkkor idő nélkül. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 6:29:10, 2. Newland (brit, KTM) 28:39 p h., 2. De Jesus Sousa Jr. (portugál, KTM) 29:08 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov 30:33:06, 2. Thomasse, Larroque 49:09 p h., 3. Serradori, Haquette 1:02:35 ó h., ...9. Szalay, Bunkoczi 3:23:03 ó h. Kamionosok: 1. Anton Shibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev 31:35:41, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 1:16:01 ó h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 3:24:36 ó h., ...5. Kovács, Czeglédi, Ács – egyelőre a büntetés nélkül. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter 35:00:28, 2. Dubois (francia, KTM) 3:53:10 ó h., 3. Nifontova (orosz, Husqvarna) 4:12:32 ó h.