De visszatérve az ország egyik legmagasabb dűnéjére.
Volt, akinek gondot okozott, volt akinek egyáltalán nem – a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős szerencsére utóbbiak közé tartozott. Miközben a vetélytársak közül jó néhányan megálltak leengedni a kerekeket a hegy láttán, az Opel Dakar Team pilótája adott egy „kövér gázt”, és simán átszelte.
Más kérdés, hogy azért nem ment minden ennyire egyszerűen – utóbb Szalayéknak is meggyűlt a bajuk a puha, forró, s a fenti két tulajdonságának következtében vendégmarasztaló homokkal.
„Legalább négyszer kellett előszednünk a lapátokat, úgyhogy körülbelül negyven-ötven percet töltöttünk összességében ásással. Sokszor csak picin múlt, hogy ástunk (egy méterrel arrébb már nem lett volna rá szükség), amiatt bosszankodtunk, de sokszor picin múlt, hogy nem, annak meg örültünk. A Mokka ezen a napon tökéletesen muzsikált, most nem ő küszködött a meleggel, hanem mi – minimum ötven fok biztosan volt az autóban” – nyilatkozta Szalay Balázs, aki tehát hetedikként teljesítette az Akzsuzst–Akzsuzst hurokszakaszt, ám mivel az előző napi technikai gondok miatti pályarövidítésért hétórás büntetést kapott (az önindító hibája miatt a CP1-től a rajt fel jöttek ki a pályáról), az összetettben ez sajnos nem javított sokat a pozícióján.
Az egész viadal egyik legnehezebb szakaszát azonban maga mögött hagyta, ami nem kis teljesítmény.
„Ásni minden körülmények között megterhelő, hőségben és tűzálló ruhában pedig még inkább, de mostanra már nincsenek fölösleges mozdulataink, tudjuk, hogy mit hova teszünk és mikor – nem kapkodunk. Így azután hiába ástunk ma négyszer is, tudnám még folytatni a versenyt, ha nagyon muszáj lenne. Jó szakasz volt a mai, nekünk való, az autó mindenütt elment, ahol kellett, ha mi nem rontottunk, bárhová elvitt minket” – tette hozzá Bunkoczi László.
A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László kamionos trió elrajtolt ugyan a szakaszon, de 16 kilométer után visszafordult a táborba a pilóta gerincfájdalmai miatt. Történt, hogy Kovács az előző napi, pokoli szakasz után este megérkezett a táborba, kiszállás közben azonban megcsúszott a lába a kamion abroncsán, és másfél méter magasságból leesett, pont a hátára. Az orvosok nemigen javasoltak mozgást neki, de ő, ha fogcsikorgatva is, de nekiment a szakasznak. Az első hepehupás részen azonban annyira fájt a háta a rázkódástól, hogy inkább visszafordult a táborba, nem kockáztatva a kamion, vagy a legénység biztonságát.
„Elhatároztuk, hogy történt, ami történt, nem adjuk fel, odaállunk a rajthoz, mert úgy éreztem, az orvosok előző este elég jól összeraktak ahhoz, hogy sikerülhessen teljesíteni a szakaszt. Fogcsikorgatva szálltam be a kamionba, de azt reméltem, az adrenalin feledteti majd a fájdalmat. Ez az első hepehupás részig működött is, ott azonban úgy beszorult a levegő a bordáim közé, hogy mondtam a fiúknak, fő a biztonság, inkább forduljunk vissza, mert úgy a szombati szakasz még összejöhet” – mondta Kovács Miklós.
AFRICA RACE
10. szakasz, Akzsuzst–Akzsuzst (össztáv: 403 km, ebből szelektív szakasz: 327 km).
Autósok: 1. David Gerard, Gerard Dubuy (francia, Optimus) 4:35:52, 2. Gomez, Lavergne (francia, Optimus) 6:27 p h., 3. Martin, Bigot (francia, Volkswagen Buggy) 7:32 p h., ...7. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 26:49 p h..
Kamionosok: 1. Tomas Tomecek, Ladislav Lala (cseh, Tatra) 5:17:29 p h., 2. Sibalov, Amatics, Kisamijev (orosz, Kamaz) 44:49 p h., 3. Jacinto, Teixeira, Cochinho (portugál, MAN) 1:30:26, ...5. Kovács, Czeglédi, Ács (magyar, Scania) egyelőre idő nélkül.
Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 5:04:41, 2. Newland (brit, KTM) 15:42 p h., 3. Jesus Sousa Jr. (portugál, KTM) 37:05 p h.
Az összetettben.
Autósok: 1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 41:35:41, 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 26:43 p h., 3. Sabatier, Rizzardi (francia, Bugga One) 1:41:28 ó h, ...13. Szalay, Bunkoczi 15:30:02 ó h.
Kamionosok: 1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev 45:38:02, 2. Tomecek, Lala 2:41:15 ó h., 3. Jacinto, Teixeira, Cochinho 3:26:55 ó h., ...5. Kovács, Czeglédi, Ács – egyelőre idő nélkül.
Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter 46:16:16, 2. Newland 5:57:14 ó h., 3. Hamard (francia, Husqvarna) 6:32:59 ó h.