Gyakran „lobogtak” 180-190 km/órás sebességgel, ami egy terepraliversenyen, a dűnékkel és tevefűvel teletűzdelt utakon egyáltalán nem megszokott.
Szalay Balázsnak és Bunkoczi Lászlónak azonban ez sem okozott gondot: az Africa Race-en eddigi legjobb részeredményét produkálva az Opel-páros negyedikként ért célba a Dahla és Sami között kijelölt, 174 kilométes pályán. Ez volt egyébként az első mauritániai nap – a határátkelést a senki földjén, a Marokkó és Mauritánia között húzódó aknamezőn flottul letudták a mezőny tagjai –, amit még csak afféle bemelegítésnek szántak a szervezők, az igazi nagy menetek csak ezután jönnek.
„Nagyon-nagyon gyors szakasz volt, és emiatt annyira észnél kellett lenni, hogy szinte rágörcsöltek az ujjaim a kormányra, a célban alig tudtam róla lefeszegetni őket. Száznyolcvan-százkilencven kilométer per órás tempót diktáltunk, dobált, rázott, mint a fene, röpködött a Mokka jobbra-balra, de végre volt egy tiszta szakaszunk, amely bár viszonylag rövid volt, de éppen a tempó miatt ugyanolyan fárasztó, mint egy négyszázötven kilométeres pálya” – mondta Szalay, aki azt is elárulta, a cél előtt három kilométerrel elkeveredtek egy kicsit, de ez összességében nem változtatott a helyezésünkön, csak a szinte tökéletes napot egy kicsit beárnyékolta.
„Rossz emlékű számomra ez a pálya, mert két éve a motorunk itt adta meg magát végleg. És azt sem szeretem, amikor egy terepralipálya ennyire gyors. Jobban leizzadtam, mint a hosszú szakaszokon, mert állatira kellett figyelni. Ilyen nagy tempónál ugyanis nem szeretne az ember hibázni. A negyedik helyünk nagyon-nagyon jó, de most jönnek a királyszakaszok” – mondta Bunkoczi László.
A kamionos mezőnyben száguldó Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió a kategóriájában ötödikként ért célba a rendkívül gyors szakaszon (a pilóta hatalmas csatát vívott Elisabete Jacintóval a negyedik helyért, de nem akart kockáztatni egy újabb defektet a portugál versenyző porában), az összetettben pedig a negyedik helyről várja a folytatást.
„Vívtunk fej fej melletti csatát idei legnagyobb ellenfelünkkel Elisabete Jacintóval, rohantunk egymás mellett szinte vállt vállnak vetve, mert ez a mi világunk, a homok. De azután sajnos-sajnos vissza kellett vennünk a tempóból, mert Elisabete elénk került, és legutóbb, amikor a porában autóztunk, defektet kaptunk, amit most mindenképpen el akartam kerülni. Százkilenc km/órás átlagot mentünk, ami azért nem semmi, és a hátrányunk nem nőtt” – mondta Kovács Miklós, aki a szakaszon ötödikként végzett, az összetettben pedig továbbra is tartja a negyedik helyét a monstrumok között.
AFRICA RACE
6. szakasz, Dahla–Sami (össztáv: 617 km, ebből szelektív szakasz: 174 km). Autósok: 1. Dominique Housieaus, Loic Fagot (francia, Optimus) 1:15:44, 2. Sagirov, Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 1:29 p h., 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 2:25 p h., 4. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 3:44 p h. Kamionosok: 1. Szergej Kuprijanov, Alekszandr Kuprijanov, Anatolij Tanyin (orosz, Kamaz) 1:22:41, 2. Sibalov, Amatics, Kisamijev (orosz, Kamaz) 1:40 p h., 3. Tomecek, Lala (cseh, Tatra) 7:30 p h., ...5. Kovács, Czeglédi, Ács (magyar, Scania) 12:44 p h. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 1:29:02, 2. Dubois (francia, KTM) 6:35 p h., 3. Agoskov (orosz, KTM) 9:58 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov 19:50:21, 2. Thomasse, Larroque 28:39 p h., 3. Serradori, Haquette 51:14 p h., ...8. Szalay, Bunkoczi 1:47:51 ó h. Kamionosok: 1. Anton Shibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev 20:10:39, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin 1:01:46 ó h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 2:19:56 ó h., ...4. Kovács, Czeglédi, Ács 3:43:26 ó h.. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter 22:57:27, 2. Nifontova (orosz, Husqvarna) 2:27:48 ó h., 3. Agoskov (orosz, KTM) 2:29:01 ó h.