Az idei szezonban már az Abu-Dzabiban megrendezett idénynyitón felborultak az erőviszonyok, amikor az esélyesnek tartott versenyzők gyengélkedését kihasználva a francia Nicolas Ivanoff első futamgyőzelmét aratta.
A kiszámíthatatlan szezon Spielbergben folytatódott, ahova harmadszor látogatott el a mezőny, de ezúttal tavasszal kerül sor a versenyre. A sivatagi hőség után most a tengerszint feletti 677 méteres magassággal és a hűvös hegyi levegővel kellett megküzdenie a pilótáknak. Már a versenypályán kívül, amit a sorozat legtechnikásabb helyszínének tartanak. A pénteki szabadedzéseket így arra használták a résztvevők, hogy megtalálják az ideális íveket. A pálya első része emelkedik és igen technikás, míg a második felében lefelé még nagyobb sebességre lehet kapcsolni.
A pénteki két tréningen egyedül a német Matthias Dolderer tudott 57 másodperc alá kerülni, 56.858-as ideje hét ezreddel volt csak lassabb az ausztrál Matt Hall tavalyi győztes eredményénél.
A Challenger Cup mezőnyében debütált egy új versenyző, a francia Mélanie Astles, aki az első nő a Red Bull Air Race mezőnyében. Az időmérőre az eső is megérkezett, ami miatt a Challenger Cup mezőnyének törölték az edzését, az első verseny eredményei alapján indulnak vasárnap.
A Master Class is később kezdett, de ez nem zavarta meg a cseh Martin Sonkát, aki másodikként ment be a hétvégén 57 másodpercen belülre. A pályamunkásoknak is hamar dolga akadt, ugyanis honfitársa, Petr Kopfstein egyből eltrafálta az első kaput. A brit Nigel Lamb vette át a vezetést, de sokáig nem örülhetett, mert a hazai közönség előtt versenyző Hannes Arch második próbálkozásra új pályacsúcsot (56.254) állított fel.
Őt követte Juan Velarde, aki az 56 másodpercet is áttörte, és ezzel megszerezte az első helyet. A spanyol örökölte meg a visszavonuló háromszoros bajnok Paul Bonhomme repülőjét, a brit szakkommentátorként azért idén is ott van a helyszíneken.
„Nem számítottam ilyen időeredményre, engem is teljesen meglepett – hüledezett Velarde a sajtótájékoztatón. – Az egész csapatom kiváló munkát végzett délelőtt. Az első menetemnél lassú volt a kezdés, ezt kijavítottam másodikra, és sikerült hiba nélkül végigmennem. Több önbizalmat nem ad, hogy most az enyém a világbajnoki gép, de kiváló repülőről van szó, az biztos, még ha a beállításokat alaposan át is kellett alakítani, amikor megkaptam. Szeretném megnyerni a futamot is, de ha nem sikerül, akkor sem fogok magamba roskadni."
Jim DiMatteo versenyigazgató hozzátette, folyamatos kapcsolatban vannak a meteorológusokkal, és természetesen a biztonság az elsődleges szempont. Látták, hogy lesz egy lyuk a viharban, és ezt használták ki az időmérő eltolásával. Ha hinni lehet az előrejelzéseknek, vasárnapra valamivel jobb időt jósolnak.