Márqueznek ismét nem volt unalmas a szombatja, hiszen a reggeli harmadik szabadedzés elején rögtön bukott a 10-es kanyarban Cal Crutchlow-val egyszerre, miután Álvaro Bautista (aki szintén elesett) Ducatija olajat locsolt a pályára.
A legrosszabbul Crutchlow jött ki a történtekből, aki eléggé megütötte a hátát, majd az orvosi javallat ellenére folytatta a napot, és ötödik lett az időmérőn. Délután a brnói kórházban kivizsgálták, és szerencsére mindenféle csigolyasérülést kizártak nála, így nincs akadálya a mai rajthoz állásnak.
„Egész hétvégén jól érzem magam a motoron, vízen és szárazon is. A pole pozíció fontos, főleg a nyári szünetről visszatérve, de a versenytempóm is jó. A negyedik szabadedzésen próbált beállításon nem éreztem jól magam, ezért az időmérőn visszatértünk az előzőekhez. Az elsődleges cél a versenyen, hogy dobogóra álljak, azonban a többiek ritmusát elnézve a győzelemért is harcban lehetünk. A legnagyobb ellenfelemnek most a csapattársamat tartom, ám a Yamahák is jók lesznek, hiszen péntekről szombatra is sokat gyorsultak" – foglalta össze Márquez az eddigieket.
A két Ducati a második sorból várja a versenyt, Andrea Dovizioso a negyedik, míg a száraz pályán új aerodinamikai elemet használó Jorge Lorenzo a hatodik helyről rajtol ma.
A bajnoki esélyesek közül Maverick Vinales van a legrosszabb helyzetben. Nemcsak a hetedik rajthely miatt, hanem mert nagyon erdőben vannak a motorbeállítással.
MEDICAL CENTERBŐL A POLE POZÍCIÓBA
Az első világbajnoki rajtelsőség megszerzése nyilván emlékezetes momentum egy versenyző életében, de az emberek emlékezetében nem feltétlenül marad meg. Gabriel Rodrigo tegnapi teljesítménye azonban mély nyomott hagyott mindenkiben. Rodrigo az időmérő elején bukott, majd hosszú perceket töltött el az orvosi vizsgálattal, mert nagy ütést kapott a kulcscsontja.
De ezeket a srácokat nem úgy rakták össze, hogy egyszerűen csak feladják, és beletörődjenek egy utolsó rajtkockába. Ennek megfelelően Rodrigo újra motorra pattant, és mindössze egy mért kört teljesítve megszerezte élete első pole pozícióját a Moto3-as kategóriában, ami még meglepőbb teljesítmény, ha hozzátesszük, hogy idén még csak az első három sorba sem sikerült kvalifikálnia előtte. Az utolsó argentin pilóta, aki rajtelsőséget szerzett, Sebastian Porto volt a 2004-es Ausztrál Nagydíjon a 250 ccm-es géposztályban.
A mai futamon Rodrigo sporttörténelmet írhat, hiszen hazájából ő lehet az első, aki világbajnoki futamot nyer a legkisebbek (125GP/Moto3) között.
ÖREGEDÉS ELLEN? LEGYÉL OLASZ MOTORVERSENYZŐ!
Valentino Rossi csodájára jár a világ, hiszen 38 évesen még mindig az egyik leggyorsabb gyorsasági motorversenyző. Egy pilóta van csupán, aki rendszeresen „megszorongatja, sőt legyőzi őt, ráadásul saját pályáján": ő nem más, mint egyik legjobb barátja, a Moto2-ben versenyző Mattia Pasini.
Pasini neve nem ismeretlen azoknak, akik régóta követik a sportot. Hogy a magyar vonatkozásokat említsük, számos csatája volt Talmácsi Gáborral, majd a Team Toth versenyzője volt, mi több, 2009-ben megszerezte az alakulat egyetlen győzelmét, ami az idei Olasz Nagydíjig neki is az utolsó sikere volt. A futamelsőség mellett további négy alkalommal végzett idén az első ötben, így kijelenthetjük, hogy karrierje másodvirágzását éli. Tegnap pedig 10 év után ismét rajtelsőséget szerzett, az elsőt a 250GP/Moto2 kategóriában.
„Fiatalodom – kezdte viccesen a nyilatkozatát. – Nagyon jó érzés itt lenni, hiszen ez is azt igazolja, hogy nagyon jó munkát végzünk idén. Mindkét esetre készen érzem magam, de remélem, hogy száraz versenyünk lesz. Tíz év után újra itt lenni, hihetetlen érzés. Az utóbbi esztendők nagyon bonyolultak voltak, sok furcsa helyzetet megéltem. Igazából senki sem bízott bennem, mindenki csak a problémámmal volt elfoglalva, mondván, soha semmire sem leszek képes a Moto2-ben. Ám én mindvégig tudtam, hogy mit akarok és mire vagyok képes. A nehéz pillanatokban is küzdöttem tovább, és az utóbbi két évben ennél a csapatnál megtaláltam az embereimet, az utamat és a nyugalmat."
A probléma, amit Pasini említett, a jobb karja, ami még 13 éves korában, krosszozás közben sérült meg. Az esés után egy ideg elhalt a karjában, ami miatt nem tudja azt teljes értékűen használni. Ezért egyébként a motorját is átalakították, és a bal kezéhez helyezték át az első fékkart.
GYORSASÁGIMOTOROS-VILÁGBAJNOKSÁG, CSEH NAGYDÍJ
IDŐMÉRŐ EDZÉS
MOTOGP
1. Marc Márquez (spanyol, Honda) 1:54.981
2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) +0.092
3. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) +0.138
MOTO2
1. Mattia Pasini (olasz, Kalex) 2:02.611
2. Miguel Oliveira (spanyol, KTM) +0.032
3. Franco Morbidelli (olasz, Kalex) +0.050
MOTO3
1. Gabriel Rodrigo (argentin, KTM) 2:08.571
2. Romano Fenati (olasz, Honda) +0.150
3. Juan Francisco Guevara (spanyol, KTM) +0.303