WTCR: Azért jól mentem ma, nem? – reakciók a Hungaroringről

BÖRZÖLI BERNADETT (Hungaroring)BÖRZÖLI BERNADETT (Hungaroring)
Vágólapra másolva!
2018.04.28. 20:17
null
Ehlacher, Guerrieri és Michelisz öröme a leintést követően (Fotó: AFP)
Bár a pole pozícióból rajtolt Michelisz Norbert a túraautó-világkupa (WTCR) első versenyén, végül meg kellett elégednie a dobogó alsó fokával. A győztes a hondás Yann Ehrlacher lett, mögötte pedig csapattársa, Esteban Guerrieri ért célba. Michelisz ismét összemérhette magát Yvan Mullerrel, míg Nagy Dániel hálás a tanácsokért „Tarquini bácsi ellen”. Íme, a legfrissebb nyilatkozatok a Hungaroringről!

 

Michelisz Norbert dolgát igencsak megnehezítette a rosszul sikerült rajt, hiszen egészen a negyedik helyig esett vissza. Az utolsó előtti körben aztán sikerült megelőznie Yvan Mullert – akivel előtte hosszú ideig csatázott –, így legalább sikerült dobogóra állnia hazai közönsége előtt.

„A tempóm rendben is lett volna, de a rajt nem sikerült ideálisan – mondta a futamot követően a magyar pilóta. – Ilyen versenytársak ellen viszont nem engedheti meg magának az ember, hogy csak átlagosan startoljon. A Muller elleni csatát élveztem. Próbáltam nyomást helyezni rá, mert láttam, hogy gondjai vannak az utolsó kanyar kijáratán és ez jó lehetőséget jelenthet számomra, azonban mögötte autózva nagy volt a hőmérséklet, ami nem tett jót a gumiknak. Ugyanakkor érzem, a magyar szurkolók támogatása segített abban, hogy végül meg tudjam előzni."

A nap legboldogabb versenyzője mégis Yann Ehrlacher lehet, hiszen a francia pilóta egészen az ötödik helyről küzdötte fel magát a rajtnál, és bár csapattársa, Esteban Guerrieri próbálta megszorongatni, Ehrlacher magabiztos győzelmet aratott.

„Jól sikerült a rajt, és szükségünk is volt erre. Az előttem lévők beragadtak kicsit, ezért az élre tudtam állni. A csapattársam végig mögöttem volt, ami jó kis csapaton belüli versenybe csapott át a nagy előnyünk miatt, de utasítást kaptunk, hogy ne akadjunk össze. Így fogunk csatázni a szezon hátralévő részében is, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük be" – ígérte a Hungaroring legsikeresebb túraautó-versenyzőjének, Yvan Mullernek az unokaöccse.

WTCR, Hungaroring
SZOMBAT
08.30–09.00: 1. szabadedzés
10.10–10.40: 2. szabadedzés
12.30–13.00: 1. időmérő
15.25: 1. verseny (12 kör)
VASÁRNAP
10.00: 2. időmérő
15.30: 2. verseny (12 kör)
16.55: 3. verseny (15 kör)

Noha a győzelemről le kellett mondani, Esteban Guerrieri összességében pozitívnak ítéli a mai versenyt, amely végén sikerült megőriznie a rajtpozícióját, csapata, a Münnich Motorsport pedig kettős győzelmet ünnepelhetett.

„Először is szeretnék gratulálni Yann-nak a győzelemhez, és persze Norbinak is. A rajtom nagyon jól sikerült, a kettes kanyarban közel tudtam maradni, és a poros ívem fékeztem. Jól ment a dolog, és szerencsés is voltam, a második helyről rajtolva a második helyen végeztem, ezzel pedig elégedett vagyok" – összegezte versenyét az argentin.

Ehrlacherhez hasonlóan Nagy Dániel is a boldog és elégedett pilóták közé tartozik, hiszen a hetedik helyre hozta be a M1RA-s Hyundait. Bár utóbb a sajtótájékoztatón Michelisz azzal ugratta, hogy a csapatvezetők az első ötbe várták, Nagy sok mindenért hálás rutinos versenytársának.

„A rajt közepesen sikerült, majd az egyes kanyarban nehéz szituációba kerültem, ami eltartott egészen a Mansellig – mondta a szabadkártyásként induló versenyző. – Szerencsére kimaradtam a körülöttem kialakult csetepatéból, amit a szerencsének is köszönhettem. Mivel Tarquinivel ugyanolyan az autónk, próbáltam lesni, hogyan veszi a kanyarokat, és tudtam tartani a tempóját, sőt akadt, ahol gyorsabb is voltam nála. Utána viszont láttam, hogy nem jön össze az előzési kísérlet, és bár az utolsó három-négy körben igyekeztem begyújtani a rakétákat, mire eljutottam oda, már nem volt esélyem. A hetedik helynek viszont elképesztően örülök. Kaptam hasznos tanácsokat Norbitól, amiket megpróbáltam felhasználni Tarquini bácsi ellen."

A sajtótájékoztató végén Nagy Dániel az asztaltól felállva még megkérdezte a jelenlévőket: „Azért jól mentem ma, nem?"

Nagy Dániel (jobbra) nagyon elégedett WTCR-es debütálása után (Fotó: AFP)
Nagy Dániel (jobbra) nagyon elégedett WTCR-es debütálása után (Fotó: AFP)

Nagy Norbert számára olyannyira nem indult jól a nyitófutam, hogy már az első körben véget ért számára, mivel ütközésbe keveredett. A tavalyi ETCC-ezüstérmes pilótát több nehézség is hátráltatta ma.

„Voltak problémáink, mint kiderült, az üzemanyag-befecskendezéssel adódtak gondok – árulta el Nagy. – A rajtom egész jól sikerült, utána viszont az egyik Alfa elkapott. A holnapi naptól azt várom, hogy lesz végre egy zavartalan és nyugodt versenyem, amelyen remélhetőleg nem hátráltat a motor üzemanyagellátása."

Noha a rajtnál még arra számított, hogy jó versenye lesz, végül kicsit sem volt könnyű dolga Tassi Attilának. Egyik szabadkártyásunk így is előrébb végzett a rajtpozíciójánál – egész pontosan a 19. helyen intette le a kockás zászló.

„Egész nap szenvedtünk az autóval és főként a beállításokkal, egyszerűen egyik sem akart működni – összegezte első WTCR-es viadalát a fiatal versenyző. – A rajtnál akár öt-hat helyet is javíthattam volna, ám aztán valamilyen baleset történt előttem, emiatt elrántottam a kormányt, hogy kimaradjak belőle. Utána folyamatosan hűteni kellett a motort, mert mindig olyan üzenetet kaptunk, hogy túlmelegedés van."

Szabó Zsolt az utolsó pozícióból indult, és egészen a 22. helyig jött előre, a mai napról viszont nem vélekedik túl pozitívan.

„Már az időmérő sem úgy sikerült, ahogy szerettük volna – vallotta be Szabó. – Ha meg is lett volna mondjuk a tizenharmadik rajthely, akkor is visszaestem volna a versenyen, mert nem sikerült megkímélni a gumikat. A legelején jól jött a kavarodás, így fel tudtam jönni, viszont utána az egyik Cupra kiterelt a fűre. Később tartani bírtam a lépést Attilával, de nem sikerült elkapnom őt."

TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA, HUNGARORING
ELSŐ FUTAM

1. Yann Ehrlacher (francia, Honda Civic Type R)
2. Esteban Guerrieri (argentin, Honda Cinic Type R) + 0.692
3. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai i30 N) +5.942
4. Yvan Muller (francia, Hyundai i30 N) + 7.290
5. Robert Huff (brit, Volkswagen Golf GTI) + 9.117
6. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai i30 N) + 9.856
7. Nagy Dániel (magyar, Hyundai i30 N) +11.096
8. Jean-Karl Vernay (francia, Audi RS 3 LMS) + 15.403
9. Thed Björk (svéd, Hyundai i30 N) + 16.202
10. Benjamin Lessennes (belga, Honda Civic Type R) +16.901
...
19. Tassi Attila (magyar, Honda Civic Type R) + 34.344
...
22. Szabó Zsolt (magyar, SEAT León Cupra) +46.586
...
Nagy Norbert (magyar, SEAT León Cupra) – nem fejezte be a versenyt

A TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA ÁLLÁSA
1. Gabriele Tarquini (olasz) 72 pont
2. Yann Ehrlacher (francia) 64
3. Thed Björk (svéd) 55
4. Jean-Karl Vernay (francia) 47
5. Yvan Muller (francia) 43
6. Michelisz Norbert (magyar) 39

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik