A hyundaiosok számára igencsak jól sikerült a tegnapi időmérő – Gabriele Tarquini megszerezte a pole pozíciót, a rutinos olasz versenyzőt Michelisz Norbert és Yvan Muller követte, míg Thed Björk a hetedik helyre kvalifikálta magát –, igaz, a svéd motorcsere miatt a rajtrács végére került volna.
Az időmérőt követően azonban több órán át vizsgálták a Hyundaiokat, majd Tarquini kivételével mindegyiket kizárták, ugyanis az erőforrásukban a turbónyomás meghaladta az előírt maximumot. Ezért Michelisz a második helyett a 24. helyről várhatta csak a piros lámpák kialvását az első versenyen.
A büntetések következtében Tarquini mögé Aurélien Comte és Pepe Oriola sorakozhatott fel a rajtrácsra. Először úgy tűnt, hogy az olasz jól kapta el a rajtot, néhány kanyarral később viszont már csak a negyedik pozícióban haladt. Az élen az első kör végére Oriola állt, őt Jean-Karl Vernay követte, míg a harmadik helyen Comte száguldott. Utóbbi mellett később el tudott menni Tarquini, így a rossz rajtja után legalább az első három közé visszakerült a Hyundai-pilóta.
Michelisz az első kör végére a 22. pozícióba jött fel, Nagy Norbert pedig az előkelő 12. helyen állt ekkor. A mezőny megúszta baleset nélkül az első körös helyezkedést, és egészen a negyedik körig nem is esett ki senki. Ekkor azonban Frédéric Vervisch Audija állt meg a pálya szélén, amiért a biztonsági autót is be kellett küldeni – a verseny két körrel később folytatódhatott.
Michelisz ekkor kezdte meg igazán a felzárkózást, az újraindítást követően előbb Rob Huff, majd Mehdi Bennani mellett is elment.
A viadalt végül Oriola nyerte meg– pedig az újraindítás után fekete-fehér zászlóval figyelmeztetni is kellett –Vernay és Tarquini előtt. A spanyol nem csak a maga, de a Cupra számára is az első futamgyőzelmet aratta.
Nehéz versenyen van túl Esteban Guerrieri, aki végül idő előtt kiállt a bokszba (ekkor már másodjára), így be sem fejezte a futamot. Hasonlóan ért véget a nyitóverseny Michelisz számára is. A rajtrács végére száműzött magyar pilóta sem látta meg végül a kockás zászlót, a hivatalos eredményt tekintve a 23. helyen zárt. Az Yvan Muller Racing versenyzőinek kissé jobban ment a felzárkózás, a névadó a 12. lett, míg Björk a 13. helyen ért célba.
Éppen csak lemaradt a pontszerzésről Nagy Norbert (11.), míg a másik Zengő-pilóta, Szabó Zsolt kétkörös hátránnyal a 24. helyen ért célba.
A WTCR szlovákiai hétvégéjének programja 15.10-kor folytatódik a második időmérővel. Ma rendeznek még egy versenyt, ez 19.00-kor rajtol.
TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
SZLOVÁKIA, ELSŐ VERSENY
1. Pepe Oriola (spanyol, Cupra)
2. Jean-Karl Vernay (francia, Audi)
3. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai)
4. Aurélien Comte (francia, Peugeot)
5. Fabrizio Giovanardi (olasz, Alfa Romeo)
...
11. Nagy Norbert (magyar, Cupra)
...
23. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)
24. Szabó Zsolt (magyar, Cupra)
A vk élcsoportja 16 futam után: 1. Yvan Muller (francia, Hyundai) 182 pont, 2. Tarquini 177, 3. Ehrlacher (francia, Honda) 170, 4. Vernay (francia, Audi) 166, 5. Björk (svéd, Hyundai) 148 ... 8. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)135... 17. Nagy D. (magyar, Hyundai) 36, ... 23. Szabó Zs. (magyar, Cupra) 2