A jelenlegi szabályok értelmében egy versenyhétvégén három futamot rendeznek, és mindháromnak eltérő a pontozási rendszere. Az elsőn 27, 20, 17, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2 a leosztás, a másodikon a Formula–1-es versenyekhez hasonlóan 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1, míg a harmadikon – ami mellesleg a leghosszabb – 30, 23, 19, 16, 13, 10, 7, 4, 2, 1-es rendszert alkalmaznak.
Emellett a második időmérőn (ami a második és harmadik verseny rajtsorrendjéről dönt) a Q3-ba bejutó öt versenyző is kap pontot 5, 4, 3, 2, 1, leosztásban.
A legfrissebb tervek szerint azonban változás történhet ezen a téren, amit Francois Ribeiro egy másik lehetséges módosítással indokol. A WTCR promótere szerint a pontozottak számának növelésére ugyanis azért van szükség, mert akár az is előfordulhat, hogy a 27 fős mezőny (25 állandó versenyző, plusz két-két szabadkártyás minden hétvégén) 30 főre nőne meg. Így pedig indokoltnak tartja, hogy az első tíz helyett mondjuk az első tizenöt helyezett kapjon pontot a futamok végén.
„A lehetséges változások azon múlnak, hogy hány új gyártó érkezik jövőre, ezek pedig hány csapatot hoznak magukkal – magyarázta Ribeiro. – Jelenleg hét márkánk van, de mit teszünk, ha lesz még kettő? Meg kell változtatnunk a szabályokat vagy sem? Mit tennénk az Audival, amiből hat van a mezőnyben, ha lenne még két gyártó? Sokat gondolkodom ezeken, de még nincsenek meg a válaszok, hiszen még korai lenne ilyen döntéseket hozni."