Nyíregyháza rali: Hadik és Turán szerint is ERC-szintű volt a verseny

MTI MTIMTI MTI
Vágólapra másolva!
2018.11.13. 13:54
Hadik András – aki az országos bajnoki címet a múlt vasárnapi utolsó gyorsasági szakaszon nyerte meg –, valamint az összetettben második Turán Frigyes szerint is Európa-bajnoki versenyhétvégének megfelelő szervezés és lebonyolítás volt tapasztalható a Nyíregyháza ralin, a hazai sorozat idei zárófutamán.

A nyírségi megyeszékhelyen és a környező zempléni hegyekben lebonyolított esemény tesztversenye volt az Európa-bajnokság (ERC) egyik futamának megrendezésére benyújtott magyar pályázatnak, és az ERC promótere már pénteken bejelentette Nyíregyházán, hogy a magyarországi viadal bekerült a sorozat 2019-es ideiglenes versenynaptárába. A tervezett programot a nemzetközi szövetség (FIA) motorsport-világtanácsa december elején hagyhatja jóvá.

„Köszönetet kell mondani a szervezőknek, Adamovics Márknak és csapatának, valamint Őry Tamáséknak, mert az ő munkájuk eredményeként tökéletes versenyen tudtunk küzdeni a bajnoki címért” – mondta az MTI-nek Hadik András, aki Deák Attila navigátorral, egy Ford Fiesta R5-tel győzött. A friss magyar bajnok hozzátette, a hazai versenyeken korábban minden helyszínen voltak kisebb-nagyobb problémák, időbeni csúszások, néha sokat kellett várniuk a rajtnál, itt azonban ezeknek a gondoknak nyomuk sem volt.

„Külön ki kell emelni a pénteki városi gyorsasági szakaszt, amit azért gondolok nagyon jó kezdeményezésnek, mert az erdei szakaszokra jellemzően csak a vérbeli szurkolók látogatnak ki, Nyíregyháza belvárosában viszont valóban mindenkihez közelebb tudtuk hozni a ralizás élményét” – mondta Hadik, aki külön megemlítette a mádi borvidéken rendezett vasárnapi gyorsaságit, amely szerinte „nagyon nézőbarát volt”.

A bajnok felidézte, hogy bár a szezon első két versenyét Egerben és Miskolcon megnyerte, utána Szombathelyen és Ózdon saját hibája, Székesfehérváron és Veszprémben pedig műszaki gondok miatt nem tudtak jó eredményeket elérni.

„Ezután leültünk a csapattal, kiszámoltuk, hogy még van esélyünk akár a bajnoki címre is, ehhez pedig először a soron következő Mecsek ralit kellett megnyernünk, ami sikerült is” – mondta Hadik, aki ezután úgy utazott el a Nyíregyháza ralira, hogy ha győz a versenyen úgy, hogy legalább a szombati, vagy a vasárnapi nap megnyeréséért járó pluszpontokat begyűjti, valamint ő lesz a leggyorsabb a 1.5-szeres szorzójú utolsó szakaszon is, akkor az ob-címet is elhódítja.

„Azért jó, hogy bónuszpontok járnak a napi győzelemért és az utolsó szakasz megnyeréséért, mert így végig izgalmas marad a verseny” – tette hozzá Hadik, aki 1992-ben kezdte ralis pályafutását, és most az első abszolút bajnoki címét nyerte meg. A második helyezett, 2016-ban a vb WRC-2 kategóriájában pontszerző Turán Frigyes úgy értékelt, hogy nem az idei az eddigi legjobb eredménye, de Magyarországon a 2018-as szezon volt számára a legeredményesebb. Hozzátette, hogy ugyanúgy készültek az idényzáró versenyre is, mint bármelyik korábbira, és kiemelte, hogy szervizcsapata – ahogyan az egész év során – most is kiváló munkát végzett.

„Az autónk egész évben tökéletes volt, Nyíregyházán talán én nem voltam igazán jó formában, és a pénteki városi gyorsaságin elkövettem egy hibát, amely jelentős időveszteséget okozott nekünk” – idézte fel az elmúlt hétvége eseményeit Turán, aki Bagaméri László navigátorral, szintén egy Ford Fiesta R5-tel versenyzett idén.

„Túlságosan rövid féktávot vettem egy derékszögű kanyarnál, amin túlcsúsztunk, az autó pedig lefulladt, és mivel az újraindítás ezeknél a gépeknél sok időt vesz igénybe, szombatra az itt összeszedett hátrány ledolgozása lett a legfőbb feladatunk.”

Turán azt mondta, szombaton nagyon jó gumit választottak, sikerült is ledolgozni a lemaradásukat, de a tempójuk vasárnap délutánig tartott, és az utolsó szakaszon Hadikék végül gyorsabbak voltak náluk.

„A magyar bajnokság pontszámítási rendszere szerint két eredményt törölnek a végelszámolásnál, ebből most mi jöttünk ki rosszabbul, hiszen hiába volt az idény során a miénk a legtöbb dobogós helyezés, Hadik Andrisnak két pont nélküli futamát vették ki a végelszámolásnál, nekünk pedig két értékes eredményt” – nyilatkozta Turán, aki ennek ellenére nem csalódott, mert úgy érzi, mindent megtettek a sikerért. Hozzátette, a hazai szövetség (MNASZ) rali szakági bizottságának javaslatot nyújt majd be arra vonatkozóan, hogy a napi eredményekért járó bónuszpontokat a végelszámolásnál ne töröljék.

„A nyíregyházi futam visszahozta a ralizás savát-borsát, és azt hiszem, itt akár világbajnoki versenyt is lehetne rendezni, annyira jók a pályák és a térség adottságai” – mondta Turán, aki szerint „fantasztikus volt a szervezés”.

„Magyarország megfelelt az ERC elvárásainak, és nagyon sok néző tekintette meg a helyszínen a viadalt. Látványosan lehetett menni végig, nagyon jó döntés volt, hogy bevitték a mezőnyt a szűkebb, erdei pályákra, és szurkolói pontokat alakítottak ki” – jelentette ki a versenyző. Turán azt mondta, most kiértékelik a szezont és főként az utolsó viadalt, a folytatás pedig a partnereiken, szponzoraikon is múlik, mert ez egy „költséges sport”.

A 44 éves pilóta hozzátette, ha jövőre Nyíregyházán ERC-futamot rendeznek, „azon mindenképpen” rajthoz akar állni.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik