Jorge Lorenzónak lett igaza, hiszen szombaton már nyoma sem volt a tökéletes időjárásnak Losailban, megérkezett a hatalmas – és hideg – szél. Ennek köszönhetően 19 bukás volt tegnap, ebből 11 a MotoGP-ben (szemben a pénteki két eséssel). A legrosszabbul épp a HRC-csapat két pilótáját érintette a hűvösebb időjárás, hiszen Lorenzo és Márquez is két esést könyvelt el. Lorenzónak mindkét bukfence emberesre sikeredett, az elsőnél (ami egy high slide volt) a hátát is megütötte. A nap végén még a sajtótájékoztatója is elmaradt, mert pihenésre és regenerálódásra volt szüksége.
Nagy a hátrányunk az egyenesben
Maverick Vinales tehát továbbra is szárnyal, egyelőre a mosolyt sem lehet letörölni az arcáról, még akkor sem, amikor az esélyekről beszél, ami nem feltétlenül neki kedvez majd a futamon.
„A verseny más történet lesz, hiszen végsebességben bőven van elmaradásunk. Dovival amikor együtt fordultunk rá a célegyenesre, már a célvonal előtt megelőzött. Nem lesz egyszerű, okosan kell majd versenyeznem, és ki kell találnunk, hogy hogyan tudom magam mögött tartani őket az egyenesben” – mondta még pénteken a spanyol.
Ennek ellenére is pozitív a hangulat körülötte, csak a fejlődésre és a legjobb teljesítményre koncentrál.
Vinales mellett Fabio Quartararo és Franco Morbidelli is a TOP10-ben végzett tegnap, ami sovány vígasz Valentino Rossinak, aki csak a 17. helyről rajtolhat majd.
Az olasz bajnok továbbra sem találja a megfelelő beállítást. Hogy mi lehet az oka annak, hogy néhány kör alatt széjjelmegy alatta az első gumi, azt ők sem tudják – legalábbis Rossi így nyilatkozott tegnap este.
Sajnos hagytam működni Marc taktikáját
Márquez két bukást követően bizony veszítette a magabiztosságából, ezért az időmérőn igyekezett „egy gyors vonatra felszállni”. Ezt a vonatot most Danilo Petruccinak hívták, a spanyol hondás ugyanis a ducatis mögött futotta meg gyors köreit.
Az olasz sajtó (legalábbis egy újságírójuk) azonnal próbált vihar kavarni a biliben, de Márquez gyorsan leszerelte őt.
„Üdv a versenyzés világában. Semmi szabálytalant nem csináltam, arról nem beszélve, hogy mögöttem hányan mentek már gyors kört.”
A Ducati vezetése egyébként semmilyen hivatalos reklamációt nem tett a versenyigazgatóságnál, hiába utalt erre az újságíró.
Hogy egyedül is tudott-e volna ilyen kört futni Márquez? „Igen, valószínűleg tudtam volna, de csak úgy, ha nagyobb rizikót vállalok. A két esés után nem éreztem magam úgy a motoron, mint előtte” – mondta a regnáló világbajnok.
Petrucci is egyetértett abban, hogy ilyen a versenyzés, és hogy Márquez nem volt szabálytalan, de persze boldoggá sem tették őt a történtek.
„Csalódott vagyok, mert nem sikerült az első két sorba beverekednem magam, ami a célkitűzésem volt. Igen Marc mögöttem volt, de a motoron én voltam egyedül. Valóban, tett rám némi extra nyomást, de a versenyzés már csak ilyen. Nagyon okos volt, nagyon jó taktikát talált ki, ami működött. Ami elszomorít, hogy hagytam működni a taktikáját.”
„Nagy kérdés, hogy milyen gumival indulok majd a versenyen, hiszen a puha első gumin nagyon jól érzem magam – szinte az egyedüli ilyen pilóta vagyok – te tavaly például pont ezen ment el a dobogós helyezésem” – mondta Petrucci.
Az első három sorban egyébként egy-egy Yamaha, Ducati és Honda sorakozik ma fel a rajtrácson. A sormintát Álex Rins töri meg a 10. helyen Suzukijával.
A kis kategóriákban bemutatkozó új kvalifikációs forma ígéretesnek tűnik. A Moto3-ban végre a pilóták megpróbálnak magukkal foglalkozni és nem a gyors versenyzőre várni, míg a Moto2-eseknél azoknak is esélye lehet, akik nem az első 5 percben tudnak a legjobban összpontosítani. Arról nem beszélve, hogy nem fullad unalomba az egész edzés.
A Triumph-éra első pole pozícióját Marcel Schrötter szerezte meg, míg a kicsiknél a Max Biaggi csapatában versenyző Aron Canet indulhat ma az élről.