A vizes pályán lezajló és tizenkét befutóval véget érő fordított rajtrácsos futamot követően a csütörtöki időmérőn pole pozíciót szerző Néstor Girolami parkolhatta le az autóját az első rajtkockába az esős Nordschleifén. Mellőle az első versenyen harmadikként végző és az összetettet vezető Yann Ehrlacher várhatta a rajtot, míg a harmadik pozícióból Tassi Attila rugaszkodhatott el, akit pénteken remek eredménytől fosztott meg Santiago Urrutia a túl optimista előzési próbálkozásával.
A Honda magyarja mellett Thed Björk foglalhatott helyet, míg a Zengő Motorsport versenyzői közül Mikel Azcona a hatodik, Kismarty-Lechner Gábor a 13., míg Boldizs Bence a 14. pozícióból várhatta a biztonsági autó mögött elrajtoló, a négy Hyundai és Jack Young távollétében 15 fős mezőnnyel induló futamot. A körülmények meglehetősen rosszak voltak: a levegő és a pálya hőmérséklete is 7 Celsius-fok körül mozgott.
A biztonsági autó kihajtása után Girolami, Ehrlacher, Tassi, Björk és Tom Coronel sorrendben jött el a top 5-ös, míg hátrébb Urrutia kezdte meg a felzárkózást: az uruguayi gyorsan maga mögé utasította Kismarty-Lechner, Boldizs kettőst és Gilles Magnust kezdte támadni.
Az élmezőnyben Coronel hibázott, és járta meg a kavicságyat is, aminek következményeként több pozíciót is vesztett már az első kör közepén: Guerrieri és Azcona is elment az Audi hollandja mellett. A harmadik helyért nem sokkal később Björk indított offenzívát, és bújt ki többször is Tassi Hondája mögül. Pozíciócsere azonban itt az első körben nem történt, nem úgy, mint az élen! Ehrlacher indított támadást a vezető Girolami mellett, és utasította maga mögé az egyenesben a pole pozícióst.
Ám Björk sem adta fel a negyedik helyen, igaz, az újabb helyzethez kellett Tassi kisebb hibája is, amelyet a svéd köszönt szépen, és megelőzte a Hondát. Az első négy pozícióban így Lynk & Co, Honda minta alakult ki, miközben hátrébb Magnus szenvedett nagy balesetet. Az Audi a második szektorban szállt el, és állt bele a gumifalba, az eset miatt sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben a szakaszon.
A baleset után nem sokkal érkezett a hír, mely szerint az élről induló Girolami az elrontott rajtja miatt 30 másodperces időbüntetésben részesül, ami azt jelentette, a negyedikként haladó Tassi dobogóra állhat, ha meg tudja tartani a helyét.
Az argentint ráadásul Björk is megelőzte, majd Tassi is szorosan rátapadt a másik Hondára, míg hátrébb Yvan Muller ment el Coronel mellett, s jött fel a 8. pozícióba az utolsó kör elején. A mezőnyben nagy csata már nem alakult ki az utolsó szektorokban: Ehrlacher magabiztosan nyert, mögötte Björk, majd Girolami szelte át a célvonalat, ám az argentin a büntetése nyomán egészen a 11. pozícióig esett vissza, így a dobogó alsó fokára Tassi állhatott fel!
Negyedikként a Zengő Motorsportot erősítő Azcona zárt, majd Guerrieri, Jean-Karl Vernay, Muller, Coronel, Tiago Monteiro és Urrutia sorrendben futott be az első tízes. Boldizs a 13.,Kismarty-Lechner a 14. pozícióban szelte át a célvonalat.
A WTCR idei kiírása két hét múlva folytatódik Szlovákiában.
A vk állása 4 verseny után: 1.Yann Ehrlacher (francia, Lynk & Co) 92 pont, 2. Néstor Girolami (argentin, Honda) 61, 3. Thed Björk (svéd, Lynk & Co) 61, 4. Yvan Muller (francia, Lynk & Co) 60, 5. Tom Coronel (holland, Audi) 45, 6. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) 40, 7. Tassi Attila (magyar, Honda) 38, ... 14. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 13,... 17. Boldizs Bence (magyar, Zengő Motorsport) 10, 18. Kismarty-Lechner Gábor (magyar, Zengő Motorsport) 7