– Nehéz volt?
– A valaha volt legnehezebb verseny Kanári-szigeteken – mondta ifj. Érdi Tibor, akinek Csökő Zoltán diktálta az itinert a Mitsubishiben. – A helyiek azt mondták, olyan, mintha nem is a szigeten lennénk: esett az eső, hideg volt, folyt a sár az úton, teljesen lehetetlen helyzetekbe sodort minket ez a rali. Ezért is örülök, hogy ebből a káoszból is sikerült kihozni egy szép eredményt. Futamgyőzelemmel szereztem meg a harmadik Európa-bajnoki címemet, Csökő Zolival pedig az elsőt.
–Akadtak rizikós helyzetek?
– Előfordult, hogy gyorsan közelített a szalagkorlát, de végül mindig megálltunk előtte. Végig próbáltuk szem előtt tartani, hogy a bajnoki cím megszerzése a legfontosabb, s ehhez célba kell érni. Legfőbb riválisunk, Zelindo Melegari pénteken nekiment egy sziklafalnak, és annyira megsérült az autója, hogy vissza sem tudott állni, onnantól már csak egy riválisunk volt versenyben, de ő jócskán lemaradt mögöttünk, úgyhogy szépen haladtunk a második helyen. Aztán volt valami gondja a kategóriában vezető lengyel versenyzőnek, ezt kihasználva megelőztük a gyorsaságin, és ha már egyszer utolértük, eldöntöttük, hogy az összetettben is megpróbáljuk megelőzni. Az utolsó kört meghúztuk egy kicsit, és sikerült is.
–Négy futam, négy győzelem – nem semmi!
– Másképp nem lett volna esélyünk, ugyanis a járvány miatt csak négy futamon tudtunk rajthoz állni az ötből, úgyhogy szinte muszáj volt százszázalékos teljesítményt nyújtanunk. Hogy sima volt-e? Abszolút nem. A statisztika abból a szempontból csalóka, hogy minden versenyen voltak gondjaink, amelyeket orvosolni kellett, kivéve talán a magyar és a mostani futamon, de ez a kettő meg az időjárási viszonyok miatt volt teljesen kiszámíthatatlan.
–Izgult az idényzáró rajtja előtt?
– Jobban, mint az előző két címünknél. A feleségem mondta is, mielőtt elindultunk, hogy hála Istennek, hogy túl leszünk rajta, mert teljesen másképp viselkedek, mint szoktam. És én is éreztem, hogy minden percben csak ekörül jár az eszem, a csapattagoktól is mindig többet vártam, mint amennyit teljesítettek – mindennél jobban akartam ezt a győzelmet, hiszen ezzel én lettem a legsikeresebb magyar versenyző az Európa-bajnokságok történetében.
–Milyen volt Csökő Zoltánnal együtt dolgozni?
– Sok terhet levett a vállamról. Ketten együtt raktuk össze ezt a bajnoki címet, és persze Kovács Szabiról sem szabad elfeledkezni, mert vele is nyertünk egy versenyt az idén, de az utolsó hármat Csökő Zolival vittük végig.
–Milyen volt a hangulat az utolsó néhány kilométeren a Mitsubishiben?
– Igazából az utolsó pillanatig nyomtam a gázt, mert ez a lengyel srác nem adta olcsón a bőrét, megdolgoztatott minket ezért a győzelemért. Amikor beértünk, óriási teher esett le a vállunkról, nagyon nagy megkönnyebbülést éreztünk. Apu és anyu vártak a célban, de a csapat a szervizparkban dolgozott, mert vasárnap már fel kell tenni a motyót a kompra, úgyhogy igazán ünnepelni és pezsgőzni csak a céldobogón tudtunk. De az nagyon-nagyon jólesett…
KANÁRI-SZIGETEK RALI, AZ EB 5. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Adrien Foumaus, Renaud Jamoul (francia, Ford Fiesta R5) 2:12:21.2, 2. Bonato, Boulloud (Francia, Citroën C3 R5) 25.0 mp h., 3. Ares, Vázquez (spanyol, Hyundai i20 R5) 55.6 mp h., ...25. ifj. Érdi Tibor, Csökő Zoltán (magyar, Mitusbishi EvoX) 13.39.6 p h.