Bajnoki címvédés nem lesz, ezt minden rizikó nélkül kijelenthetjük, hiszen az abszolút elsőséget tavaly elhódító Mads Östberg az idén az Európa-bajnokságon méreti meg magát (jó hír, hogy továbbra is magyar csapattal, a Tagai Racinggel).
Ez azonban nem jelenti azt, hogy kevésbé izgalmas bajnokságnak nézünk elébe, hiszen egyrészt vannak, akik régóta hajszolják a bajnoki címet, és vannak, akik már elérték az abszolút győzelmet, éppen ezért pontosan tudják, milyen érzés a legjobbnak lenni.
Előbbiek sorát erősíti Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt, akik az utóbbi években nagyon közel kerültek a tűzhöz, ám a legnagyobb, a legfőbb célt még nem sikerült elérniük. „Jól sikerült a tavalyi szezon, nyertünk versenyt, és az
utolsó futam kivételével mindenhol dobogóra álltunk – mondta Velenczei. – Az idén sem lesz könnyű dolgunk, mert erős a mezőny, de a bajnoki címért szeretnénk küzdeni, és végre meg is szerezni!”
Turán Frigyes és Farnadi Ágnes is túl van a teszten, amire a hosszú téli szünet után mindenkinek szüksége volt, a Volkswagen Polo teljesen megújult az ózdi balesetet követően, úgyhogy a páros optimista.
„Ahogy beültünk az autóba, rögtön sikerült felvenni a ritmust, nyoma sem volt az ózdi bukás emlékének. Nagyon várjuk a rajtot, kicsit talán még jó is, hogy murván kezdődik a szezon, mert a mi autónkat erre a talajra találták ki.”
És akkor azokról a versenyzőkről (Hadik András, Vincze Ferenc) még nem is beszéltünk, akik voltak már magyar bajnokok, és szeretnének ismételni... A Fehérvár ralin szombaton és vasárnap összesen tíz gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny, az össztáv 473 km, amelyből a gyorsasági szakaszok hossza 127.8 km.