– Bizonyos szempontból nyilvánvaló volt ez a szerződéshosszabbítás, miért kellett mégis ennyit várni rá?
– A szándék mindig megvolt a folytatással kapcsolatban, nagyon örülök és büszke is vagyok rá, hogy sikerült megállapodni, de a bejelentés időpontja nem az én asztalom, nem tudom, mi alapján döntenek a bejelentés időpontjáról – mondta Michelisz Norbert, aki 11 teljes szezont töltött a túraautózás csúcskategóriájában, s 2019-ben a WTCR bajnoka lett a Hyundai-alakulat színeiben.
Az idén is két csapattal száll harcba a világkupa-pontokért a Hyundai: a BRC-alakulat kötelékében továbbra is Michelisz Norbertet és Gabriele Tarquinit láthatják a nézők (ők egymás után szereztek bajnoki címet a márkának: az olasz 2018-ban, a magyar 2019-ben), míg a másik csapatot Jean-Karl Vernay és Luca Engstler alkotja. Mind a négyüket bevonták az új Elantra N fejlesztésébe, és az elkövetkező hetekben folytatják a tesztelést. A Hyundai Motorsport csapatfőnöke, Andrea Adamo elmondta: „Mindent megtettünk, hogy a csapataink újra a bajnoki címért küzdjenek a WTCR-ben. Különböző okok miatt a tavalyi szezon csalódást keltett, de korábban nagyon sikeresek voltunk, úgyhogy nem kell a nulláról építkeznünk.” A magyar szurkolók számára ennél jobb hír aligha kell... |
– Voltak kritikus pontok a tárgyalások során? Kellett önnek is engedni és engedett a csapat is?
– Inkább a teljesítmény részről beszélgettünk sokat. Volt nagyon sok szép pillanatunk együtt, de a tavalyi év eredmény szempontjából nem úgy alakult, ahogy terveztük. Ezért fontos pont volt az egyeztetések során, hogy ki mit szeretne elérni. Amikor pedig nyilvánvalóvá vált, hogy ők is ugyanúgy szeretnének nyerni, mint én – mert elmondhatom, én is úgy érzem, hogy most vagyok jó korban, most vagyok motivált – a többi csupán részletkérdés volt. Ismerjük egymást, ők is tudják, mire számíthatnak tőlem, én is ismerem őket, együtt harcolhatunk a győzelemért, s azért, hogy visszatérjünk a csúcsra. Érdekes, hogy ugyanazt az éhséget érzem, mint a 2019-es idény kezdetén, amit kiegészíti az a tapasztalat, hogy egyszer már sikerült és ismerem a siker receptjét.
– Mindig is érdekelt: amikor még nincs megállapodás két fél között, a munka ugyanúgy folytatódik, mintha lenne? Magyarul: tesztelt annak ellenére, hogy még nem volt szerződése?
– A folyamat úgy zajlott, hogy tavaly év közben már elkezdtünk egyeztetni, de úgy voltunk vele, várjuk ki a szezon végét. Az év végén el is kezdtük a tárgyalásokat és kis lépésekben haladtunk előre, de igen, közben is teszteltünk, és a szezon elején is. Ilyenkor nem tud az ember mit csinálni, bízik a legjobb végkimenetelben, teszi a dolgát, mert nem lehet várni, a munkának mennie kell.
– Biztató eredményeket hoztak a tesztek?
– Noha nagyon nehéz megjósolni, hol tartunk a többiekhez képest, mivel mindenki külön tesztelt, az autóval kapcsolatos érzésekre azért támaszkodhatunk, ami nagyon jó. Nem kell azt gondolni, hogy fényévekkel vagyunk előrébb a tavalyinál, de mindenben, amiben el voltunk maradva – gumikezelés, motorvezérlés – javultunk. Fejlesztőpilótaként vettem részt az Elantra N TCR tesztelésében, így magamért is dolgozhattam, hiszen benne volt a pakliban, hogy versenyezhetek vele. Ez hamarosan meg is történik, hiszen eldőlt, ezzel az autóval vág neki a Hyundai a WTCR-szezonnak.
– Hogy áll fel a csapat?
– Nem változik. Ugyanúgy Gabriele Tarquini lesz a csapattársam, mint eddig, aminek kifejezetten örülök, mert szinte már baráti a viszony közöttünk, megvan a kölcsönös tisztelet. Ha választanom kellett volna, se tudtam volna jobbat választani. Még mindig azt érzem, hogy tudok tőle tanulni.
– Mit tudunk a mezőnyről?
– Én is csak annyit tudok, amit a sajtóban olvastam, hogy a Honda, a Link&Co no meg az Audi versenyzőit bejelentették, és most a Hyundai is előállt a terveivel. Azt érzem, hogy létszám és minőség tekintetében jobb mezőny lesz, mint tavaly, de még nem leszünk azon a szinten, mint 2019-ben, de ez a járványhelyzetet figyelembe véve teljesen normális. Jó lenne, ha a húszfős mezőny állandó lenne az összes futamon.
– Mennyire volt lelkileg kimerítő a tavalyi szezon?
– Nehéz volt, főleg azért, mert az azt megelőző év annyira jól sikerült. És amikor nagyon magasról ennyire mélyre zuhan az ember, azt elég nehéz megemészteni. Egyrészt ott volt a járványhelyzet, ami keretek közé szorította a bajnokságot, és ehhez jött még mélyütésként, hogy ennyire hátul voltunk, ennyire küszködtünk. Kellett idő megemészteni, de ez már a múlt, nem is szívesen gondolkodom rajta, inkább előre nézek. Főleg mert azt érzem, hogy az idén erősebbek leszünk, és remélhetőleg vissza tudunk térni arra a szintre, ahol tavalyelőtt voltunk.
– Hogy fest az elkövetkező hetek programja?
– A júniusi, nürburgringi szezonnyitó előtt lesz még három tesztünk – most már abba a szakaszába érkeztünk a teszteknek, amikor finomhangoljuk az autót a versenyekre. Fejlesztési munkáról már nem nagyon lehet beszélni, inkább arról, hogy csinosítgatjuk az összképet, és valós körülmények között tesszük próbára az újításokat.
– Örül, hogy a Nürburgringen kezdődik a bajnokság?
– Örülök, hogy egyáltalán elkezdődik, mert másfél hónappal ezelőtt nem mertem volna nagy tétben fogadni, hogy ez megtörténik. Szeretem ezt a pályát, jó lesz ott versenyezni, mint ahogy nagyon várom már az augusztusi magyar futamot is, amelyet már remélhetőleg nézők előtt tarthatnak meg.
A WTCR 2021-ES VERSENYNAPTÁRA:
Június 3–5.: Nürburgring, Nordschleife (Németország)
Június 26–27.: Vila Real (Portugália)
Július 10–11.: MotorLand Aragón (Spanyolország)
Július 31.–augusztus 1.: Adria International Raceway (Olaszország)
Augusztus 21–22.: Hungaroring (Magyarország)
Október 16–17.: Inje Speedium (Dél-Korea)
November 6–7.: Ningpo (Kína)
November 19–21.: Circuito da Guia (Makaó)