Nasszer al-Attijah hatalmas csatát vívott a BRX-csapattal és a viadalra idén visszatérő, vadonatúj, alternatív hajtást használó Audival. Végig fegyelmezetten autózva, csak a feltétlenül szükséges kockázatot vállalva megszerezte a győzelmet – amely pályafutása során a negyedik és Toyotával a második. Az első pillanattól kezdve világos volt: ezúttal nem fontos számára, hogy minél több szakaszsikert arasson, a végső sikert akarja – és meg is szerezte.
„Elképesztő Dakarunk volt – mondta Al-Attijah a célban. – Az új technikai szabályok a kezünkre játszottak, a csapat remek autót épített, és ennek eredményeként két év kihagyás után végre újra sikerült nyernünk. Gond nélkül telt a versenyünk, ami szinte hihetetlen egy Dakaron, de így sikerült végig megtartanunk a vezető pozíciót, ami miatt nagyon boldogok vagyunk. Most azonban már előre kell nézni, a világbajnoki küzdelmekre, és egy héten vagy tíz napon belül elkezdünk felkészülni a következő Dakarra.”
A motorosoknál Sunderlandnek nem volt lehetősége taktikázni, minden nap a maximumot kellett nyújtania, hiszen riválisaival vetésforgóban álltak az élen. Ő maga hatszor vette át és veszítette el a vezető pozíciót, de amikor a legfontosabb volt, vagyis a legvégén az övé volt.
„Az utolsó szakasz borzalmasan nehéz és stresszes volt – vallotta be Sunderland. – Nehéz volt a navigáció, trükkösek a jelek, néha teljesen összezavarodtam, és nem tudtam, jó felé megyek-e. Majdnem felrobbant a fejem. Az utolsó tíz percben nem voltam biztos benne, hogy nyertem vagy sem, de aztán mondták, hogy igen, és most úgy érzem, valóra vált az álmom, elöntöttek az érzelmek. Kőkemény szezon van mögöttem, de most, hogy megnyertem a Dakart, azt mondom: megérte.”
Sajnos egy halálos baleset árnyékolta be a zárónapot: a PH Sport szervizautója ütközött egy helyi kamionnal, és a szervizautó sofőrje, a 20 éves Quentin Lavalée elhunyt. A mellette ülő belga Maxime Frere is megsérült, őt a helyi kórházba szállították és kivizsgálják.
DAKAR RALI
12. szakasz, Bisa–Dzsidda (össztáv: 516 km, ebből szelektív szakasz: 164 km). Autósok: 1. Henk Lategan, Brett Cummings (dél-afrikai, Toyota Hilux) 1:35:19, 2. Peterhansel, Boulanger (francia, Audi Q e-tron) 49 másodperc hátrány, 3. Baragwanath, Cremer (dél-afrikai, Century CR6) 1:51 p h. Motorosok: 1. Pablo Quintanilla (chilei, Honda) 1:40:00, 2. Price (ausztrál, KTM) 18 mp h., 3. Cornejo (chilei, Honda) 29 mp h., ...43. Gyenes Emánuel (romániai, KTM) 23:24 p h., ...108. Saghmeister Gábor (szerbiai, KTM) 1:15:36 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov, Ruszlan Ahmagyejev, Ilgiz Ahmetzjanov (orosz, Kamaz) 1:42:41, 2. Macik, Tomasek, Svanda (cseh, Big Shock) 32 mp h., 3. Casale, Leon, Sikola (chilei, chilei, cseh, Tatra) 1:01 p h.
A végeredmény. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 38:33:03, 2. Loeb, Lurquin (francia, belga, BRX Buggy) 27:46 p h., 3. Al-Radzsi, Orr (szaúdi, brit, Toyota Hilux) 1:01:13 ó h. Motorosok: 1. Sam Sunderland (brit, GasGas) 38:47:30, 2. Quintanilla 3:27 p h., 3. Walkner (osztrák, KTM) 6:47 p h., ...40. Gyenes 8:19:41 ó h., ...106. Saghmeister 26:17:38 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov, Ruszlan Ahmagyejev, Ilgiz Ahmetzjanov 41:37:34, 2. Nyikolajev, Jakovlev, Ribakov (orosz, Kamaz) 9:58 p h., 3. Sibalov, Nyikityin, Tatarinov (orosz, Kamaz) 1:11:11 ó h.