MotoGP: jövőre már négy Aprilia lesz a rajtrácson

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2022.05.27. 12:28
null
Massimo Rivola (balra) partnercsapatot talált az Aprilia számára (Fotó: Aprilia Racing)
A mugellói hétvége középpontjában eddig az Aprilia áll. Csütörtökön rendkívüli sajtótájékoztatót hívtak össze, ahol bejelentették Aleix Espargaró és Maverick Vinales szerződéshosszabbítását, de az igazán rendkívüli hír ma reggel érkezett: jövőre már négy motort állít rajtrácsra a noalei márka.

Nagyjából másfél hónappal ezelőtt kezdtek el információk keringeni a depóban arról, hogy az RNF csapat és az Aprilia kölcsönös érdeklődést mutatnak egymás iránt. Az olasz márkánál már tavaly megszületett az igény arra, hogy szatellitcsapattal bővüljenek, de akkor még senki sem toporgott az ajtajuk előtt bebocsátást remélve.

Az idei eredmények azonban teljesen új helyzetet teremtettek, így Massimo Rivola, az Aprilia Racing ügyvezető igazgatója még magasabb fokozatba kapcsolt a megfelelő partnercsapat megtalálásában.

Változást pedig nem csak az ő életükbe hozott eddig a 2022-es szezon. Míg az Aprilia látványosan javult, addig a Yamaha még inkább lemaradt technikailag a legnagyobb ellenfelek mögött, ami kapóra jött az olaszoknak.

A hangvillások jelenlegi szatellitcsapatának vezetője, Razlan Razali ugyanis egy ideje már nem volt olyan boldog a közös munkát illetően. Nem tudtak igazából juniorcsapattá válni, és olyan szintre emelni a projektet, amit a Ducati és a Prima Pramac Racing vagy a KTM és a Tech3 között láthatunk. A helyzeten csak rontott, amikor a malajziai csapat elveszítette főszponzorát, a Petronas-t, melynek egyik következményeként Razali új csapatot volt kénytelen létrehozni. Ez a csapat, azonban csak egy egyéves bizalmat kapott első körben a Yamahától.

Mindezeket mérlegre téve Razali és csapata arra a következtetésre jutottak, hogy az Apriliával fényesebb jövőt építhetnek.

A cél ugyanaz, mint a Yamahával volt: fiatalokat felkarolni és kinevelni, akik idővel felléphetnek a gyári csapatba.

A megállapodást 2+2 évre szól, azaz 2023–2024-ben biztosan, majd, ha kölcsönös a boldogság, akkor 2026. végéig legalább együtt maradnak a felek.

Az Aprilia egy nappal korábban már bejelentette, hogy a következő két szezonban is kitartanak jelenlegi pilótáik mellett, így két gyári üléssel már kevesebb elérhető.

A következő kérdés, hogy kiket láthatunk majd a másik két noalei motoron.

Ezzel a megállapodással egyre biztosabbnak tűnik, hogy a Yamaha (legalább) jövőre szatellitalakulat nélkül marad, hacsak a VR46 csapat nem vállalja be már most a szerződésbontást a Ducatival.

Középtávon egyértelműnek tűnik, hogy Valentino Rossi csapata és a Yamaha közös útra lépjen, de ehhez sok mindennek össze kell állnia, beleértve a versenyképes motort és a borsos lízingdíjhoz szükséges anyagi forrás megteremtését.

A Suzuki kivonulása után tehát újabb fordulat csapatszinten, ami a pilótapiacot is erősen befolyásolja majd.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik