A versenyzők és a nézők egyaránt nagyon várták a rali országos bajnokság nyitófutamát – a Székesfehérvár központtal zajló viadalra rengetegen kíváncsiak, a párosok pedig mindent meg is tesznek annak érdekében, hogy senki se unatkozzon. A bajnoki értékelésben a Vincze Ferenc, Percze Nándor kettős zárta az élen az első napot, igaz, nem ez volt a terve. Egész nap tizedekre menő küzdelem zajlott köztük és Turán Frigyesék között, és a nap végén Vinczéék úgy döntöttek, nem akarják takarítani az utat vasárnap, úgyhogy lassítottak a gyorsasági utolsó méterein.
„Három-négy másodpercet hagytunk bent direkt, de nem volt sok köszönet a taktikában, mert Turán Fricinek valami technikai gondja volt, úgyhogy nem elég, hogy időt veszítettünk, még takaríthatunk is. Mérgesek voltunk magunkra... Ilyen hülyeséget csinálni...” – mondta Vincze, aki az esti szervizparkban már tudott nevetni az ügyön. Ennek az egyik jó oka, hogy egész nap remek tempót autózott, ami nagyon biztató a vasárnapi nap előtt.
S hogy mi történt Turánékkal?
Nem tudják pontosan, de két kilométerrel az utolsó szakasz rajtja után elment az autóban a hátsó hajtás, így esélyük sem volt felvenni a kesztyűt az ellenfelekkel. Pedig nagyon élvezték az egész napot, a pilóta imád ilyen sok néző előtt autózni, és mindent megtesz, hogy folytatni tudja a versenyt. Persze jelentős hátrányból.
Vincze Ferenc mögött azonban így is sűrű a mezőny: 12 másodpercen belül van hozzá képest László Martin, Velenczei Ádám és Ranga Péter – vagyis mindhárman lőtávolon belül. És azzal kapcsolatban nincs kérdés, hogy a vasárnapi nap lesz a döntő ezen a futamon, mivel szerepel a programban két olyan pálya is, amelyet csupán a legrutinosabbak ismernek, de ők is évtizedes időtávlatból emlékezhetnek csak rájuk.
Mindenképp szót kell ejtenünk még Bútor Róbertről, aki Citroën WRC-je volánja mögött mind a négy gyorsaságin a leggyorsabb volt – természetesen –, eredménye azonban nem számít a bajnoki értékelésben. „WRC-vel ez az eredmény kötelező, de nem is ez a lényeg, hanem hogy nagyon élveztük a napot: ezekért a gyorsaságikért életem végéig tudnám folytatni ezt a sportot – nyilatkozta Bútor. – Vérbeli, tempós ralipályákon autóztunk, élt a kocsi, minden tökéletesen működött. Jó sport ez! Imádom!”
Ennél aligha kell jobb végszó a vasárnapi zárónap előtt, amelyen 6 gyorsaságit teljesít a mezőny.
SZÉKESFEHÉRVÁR RALI, AZ OB 1. FUTAMA
Abszolút sorrend 4 gyorsasági szakasz után: 1. Bútor Róbert, Tagai Róbert (Dunakanyar Autós SE, Citroën C3 WRC) 28:07.1, 2. Vincze, Percze (Korda Racing, Skoda Fabia R5) 51.2 másodperc hátrány, 3. László, Berendi (Topp Car, Skoda Fabia Rally2) 56.0 mp h., 4. Velenczei, Vánsza (Topp Car, Skoda Fabia Rally2) 1:01.04 p h.