Versenymódba kapcsoltak. A párosok csütörtökön és pénteken bejárták a pályákat, majd részt vettek a kvalifikáción, amely után rajthelyet választottak, este pedig egy elképesztő show keretében teljesítették a rövid, de velős szuperspeciált. A szakasz a maga 2.4 kilométerével tulajdonképpen semmiről sem döntött, a versenyzők mégis ráálltak a gázra, mert a közönség erre biztatta őket.
Ráadásul ezúttal nem csupán a stopper volt az ellenfél, hiszen párosával hajtottak a pályára, így extrém esetben (ha valakinek technikai gondja akadt, vagy mondjuk kiütötte az autó alól a futóművet…) előzésekre is sor került, tehát a pályaversenyzés összes elemét láthattuk.
A leggyorsabb a lengyel Miko Marczyk volt, a legjobb magyar Turán Frigyes, aki 2019-ben fantasztikus hajrával megnyerte a versenyt, tehát tudja, mi kell a sikerhez ezeken a pályákon. „A kvalifikáción voltak kisebb gondjaink az autóval, de most úgy tűnik, minden tökéletes. Alig várom a szombatot!” – mondta.
Az Eb-menő Csomós Miklós egy megcsúszás miatt veszített egy másodpercet, de nem szomorkodott nagyon, hiszen az igazi verseny csak most kezdődik.
A pályafutása első raliversenyét teljesítő Michelisz Norbert számára fantasztikus élmény volt a villanyfénynél megtartott szakasz, s bár a rajtja nem sikerült, a 14. hely abszolút nem rossz egy újonctól, sőt!
Szombaton 7 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, s a nap végén már tisztábban látunk az esélyekkel kapcsolatban.
RALLY HUNGARY, AZ EURÓPA-BAJNOKSÁG 8. FUTAMA, NYÍREGYHÁZA
Abszolút sorrend
Szuperspeciál:
1. Miko Marczyk, Szymon Gospodarczyk (lengyel, Skoda Fabia) 1:36.9
2. Sesks, Franis (lett, Skoda Fabia) 0.5 másodperc hátrány
3. Cais, Bacigál (cseh, szlovák, Skoda Fabia) 1.0 mp h.
…
6. Turán, Farnadi (magyar, Volkswagen Polo) 1.5 mp h.