Rajnai István az MTI-nek elmondta, a Huncat nevű, Formula 40-es, új-zélandi, tengerre gyártott katamaránt két évvel ezelőtt vásárolta meg Svédországban, majd csapatával átépítette a balatoni viszonyokra. A 12 méter hosszú, 8 méter széles, a vízből 21 méter magasra kiemelkedő árboccal rendelkező, kéttestű hajó több mint 50 kilométer/órás sebességre is képes volt a 40-50 kilométer/órás erősségű szélben.
A hajót Büki Gábor kormányozta, akinek legénységét Rajnai István, Csányi Máté, Regős Roland és Bagyó Áron alkotta. A keszthelyi hajóépítőkből, vállalkozóból és diákból álló csapat az idén már kétszer megpróbálta megdönteni Majtényi Asso típusú, egytestű vitorlással elért rekordját, de akkor nem járt sikerrel.
Rajnai István szerint a katamaránok képviselik a vitorlázásban az új csúcstechnikát, amit az indulásukat lehetővé tevő tavalyi balatoni Fehérszalag vitorlásversenyen már be is bizonyítottak. Amennyiben az időjárás engedi, még az idén megpróbálják megdönteni a saját rekordjukat is – tette hozzá.