Az Alibaba ezzel a kiemelt szponzorokhoz csatlakozott, melyek közé olyan világcégek tartoznak, mint a Coca-Cola vagy a McDonald's. A világ legnagyobb online viszonteladója lesz a felelős az olimpiai logóval ellátott emléktárgyak forgalmazásáért, illetve az ötkarikás játékok informatikai hátterének biztosításáért.
A megállapodás anyagi részleteit nem hozták nyilvánosságra, ám a Financial Times értesülései szerint az Alibaba támogatása mintegy 600 millió dollár (173.4 milliárd forint) bevételt jelent a NOB-nak.
Az óriáscég szerepvállalásában közrejátszhatott az, hogy a következő három ötkarikás játékokat Ázsiában rendezik: a 2018-as téli olimpiának Pjongcsang, míg a 2022-esnek Peking ad otthont, a 2020-as nyári játékokat pedig Tokió látja vendégül.
„Ez egy történelmi stratégiai együttműködés a digitális világban. Át fogja alakítani az egész olimpiai mozgalmat” – hangsúlyozta Thomas Bach, a NOB elnöke.