A rendezvényt dr. Berkes Péter, egyetemi docens, marketing szakértő, illetve Váczi János, a Hegyvidéki Önkormányzat alpolgármestere hívta életre még 2013-ban, miután a két sportmenedzsment területén jártas szakember úgy érezte, hogy igény van Magyarországon is egy olyan, szakmai kérdésekkel foglalkozó fórumra, ahol a rendezvény előadói a sportmenedzsment különböző kérdéseivel és részleteivel foglalkoznak. A szervezők idén egy újítással is készültek, a rendezvényt interaktívvá alakították, méghozzá úgy, hogy egy-egy előadás után folyamatosan frissülő szavazáson kérték ki a résztvevők véleményét az adott témában.dr. Berkes Péter, egyetemi docens, marketing szakértő, illetve Váczi János, a Hegyvidéki Önkormányzat alpolgármestere hívta életre még 2013-ban, miután a két sportmenedzsment területén jártas szakember úgy érezte, hogy igény van Magyarországon is egy olyan, szakmai kérdésekkel foglalkozó fórumra, ahol a rendezvény előadói a sportmenedzsment különböző kérdéseivel és részleteivel foglalkoznak. A szervezők idén egy újítással is készültek, a rendezvényt interaktívvá alakították, méghozzá úgy, hogy egy-egy előadás után folyamatosan frissülő szavazáson kérték ki a résztvevők véleményét az adott témában.
A 2017-es rendezvény középpontjába olyan nagyszabású magyarországi sportrendezvények kerültek, mint a győri Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál (EYOF), vagy az egyaránt Budapesten megrendezendő események, mint a vizes világbajnokság, a cselgáncs-világbajnokság, a ritmikus gimnasztika Európa-bajnokság, illetve a kick-boksz- és a szkander-vb. Ezt követően, a nap második felében a sport üzleti oldalát járták körbe az előadók – többek között világbajnok sportemberek segítségével.
Az esemény házigazdája az ismert sportriporter, Mezei Dániel volt, aki Váczi Zoltán köszöntője után Szabó Tündét, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) sportért felelős államtitkárát konferálta fel. A korábbi – olimpiai, világbajnoki és Európa-bajnoki ezüstérmes – úszó beszélt a kormány sportfejlesztésekkel kapcsolatos terveiről, valamint sportszakmai és sportpolitikai céljairól. Többek között kiemelte, egyre több gyerek sportol, az új sportköztestületi rendszer gond nélkül felállt, a kormány pedig támogatja a legkülönbözőbb kiemelt sportesemények megrendezését, ezzel is elősegítve az infrastruktúra fejlődését.
Szabó Tündét Nick Kós, a PricewaterhouseCoopers (PwC) magyarországi vezérigazgatója követte, aki a nagyszabású sportesemények előnyös gazdasági hatásairól és társadalmi vonatkozásairól, valamint az esetleges kockázatairól tartott előadást. Nick Kós elmondta, a nagyszabású sportrendezvények döntő többsége pozitív hatással van a rendező város jövőjére – mind a gazdasági hatásokat, mind a társadalmi vonatkozásokat vizsgálva.
Ezt követően Szántó Éva, a FINA 2017 szervezőbizottságának ügyvezető igazgatója tartott rövid prezentációt a magyar sport eddigi legnagyobb nemzetközi eseményéről, a júliusi vizes világbajnokságról. Az előadáson közelebbről megismerhettük a budapesti, illetve a balatonfüredi helyszíneket, valamint betekintést nyertünk a szervezési munkálatokba, illetve a rendezvény várható hatásaiba is.
A folytatásban Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese beszélt a sportturizmusról, melynek kapcsán kiemelte, napjainkban négy és fél százalékról kilencre ugrott meg a sportturisták száma Európában. Emellett azt is elmondta, a sportesemények után nagyobb százalékban térnek vissza az adott városba a turisták, így a nagy rendezvények jó hatással lehetnek az ország gazdaságra is.
A délelőtti szakasz utolsó elemeként a nap első kerekasztal-beszélgetésre került sor Bán Teodóra (Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője), Szalay-Bobrovniczky Alexandra (főpolgármester-helyettes), habil. Papp-Váry Árpád (Budapesti Metropolitan Egyetem Turisztikai és Gazdasági Karának dékánja) és Buranits Ildikó (MOM Sport ügyvezető igazgatója) részvételével. A téma elsősorban Budapest, és a város neve és helye a világban és Európában volt, abban pedig mindannyian egyetértettek, hogy az előttünk álló sportesemények mindenképp jó hírét viszik majd a magyar fővárosnak.
A délutáni szekcióban elsőként Máthé Balázs, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, majd Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes Benz Hungaria marketing és PR-vezetője kapott szót, a két előadó pedig elsősorban a cégek sportszponzorációs tevékenységének működésébe, a nemzetközi és lokális sportszponzorációba, valamint a márkaépítés és az aktivációs megoldások kulisszatitkaiba nyújtott betekintést.
A nap második kerekasztal-beszélgetése igazi sztárparádét hozott, Mezei Dánielhez Kovács Katalin, háromszoros olimpiai bajnok – illetve harmincegy világbajnoki és huszonkilenc Európa-bajnoki cím tulajdonosa – kajakozó, Nagy Bettina, a WBPF háromszoros fittmodell-világbajnoka, valamint Szivós Márton, világbajnok vízilabdázó csatlakozott, hogy megvitassák, milyen értékek miatt imádják a szponzorok az egyes sportolókat.
A rendkívül jó hangulatú beszélgetés során Szivós elmondta, hiába nyert nagyapja és édesapja is olimpiai bajnoki címet, neki is sokat le kellett tennie az asztalra, amíg »frontemberként« kezdtek tekinteni rá a különböző szponzorok. A vízilabdázó azt is megemlítette, ma már nem elég sportolóként sikereket elérni, a civil életben is jól kell teljesíteni: egyrészt saját sportjának népszerűsítése, vonzóvá tétele miatt, másrészt amiatt, mivel a teljesítmény és sikerek csak egy bizonyos szintig tarthatóak.
A lassan már egy éve visszavonuló Kovács Katalin elmondta, vannak olyan helyzetek, amikor a felkészülés, vagy a pihenés miatt igenis vissza kell utasítani egyes felkéréseket, ő azonban pályafutása során igyekezett minden számára elfogadható céggel és ötlettel együttműködni. Nagy Bettina – aki ma már edzőként tevékenykedik – leginkább azt hangsúlyozta ki, hogy miután a fitnesz nem olimpiai sportág, kevésbé van a köztudatban, nagyon fontos az egyéni „márkaépítés", mindenkinek saját magát kell egyre jobban menedzselnie, így pedig megismertetheti saját sportját és önmagát is az emberekkel.
A konferencia záró akkordjaként Éless Dénes, digitális marketing szakértő tartott előadást a „kontent", azaz a tartalom jelentőségéről a digitális térben. Szót kapott továbbá Molnár Viktor, a női kézilabda Bajnokok Ligája budapesti négyes döntőjének projektmenedzsere, aki az eseményt, és az ahhoz kapcsolódó marketing jogokat – és ezek rendszerét – mutatta be részletesen. Utolsóként Zelcsényi Miklós, a Balatonman, a Maratonman és az Ultrabalaton főszervezője állt színpadra, aki a szinte semmiből létrehozott, mára prémium kategóriás eseményekké váló rendezvényekről tartott előadást.
Összességében elmondható, a korábbiakhoz hasonlóan a negyedik budapesti sportmenedzser-konferencia is jól sikerült, az alapítók elérték céljukat, hiszen a magyar sport számára fontos témákról sikerült kulturált körülmények között, érdekes előadássorozatot szervezniük, ami további lökést adhat a honi sportéletnek.