1941. július elsején történelmi pillanat következett el egy profi baseballmeccs tv-közvetítésében az Egyesült Államokban: a Bulova Watches óragyártó cég 9 dollárt fizetett egy kilenc másodperces reklámért.
Ez a történet volt az egyik előadás felütése a Szerencsejáték Zrt. a Groupama Arénából közvetített szakmai edukációs rendezvényén, a Sportmarketing Nap 2021 elnevezésű webináriumon, hiszen azon az 1941-es nyári napon indult el valami, amit ma úgy nevezünk: sportmarketing. A nemzeti lottó-társaság által hagyományteremtő céllal életre hívott esemény megszervezését az indokolta, hogy – mint Tőrös Balázs, a rendezvény házigazdája összefoglalta – egyre több piaci szereplő küzd a sportrajongók figyelméért, és ez a harc egyre több és mind kifinomultabb eszközzel zajlik. A világjárvány miatt pedig a sportmarketing szektor soha nem látott kihívások előtt áll.
„Tudásmegosztás, trendek, innováció” – ez volt a rendezvény hármas jelszava, a kimondott cél pedig az: azonnal hasznosítható tudást adni át a hazai sportmarketing-szakembereknek, sportvezetőknek, fejlesztőknek, a sportba befektetőknek.
Szabó Tünde, az EMMI sportért felelős államtitkára nyitotta meg az webináriumot, köszöntőjében kiemelte: a nemzeti sportsikerek képesek ellensúlyozni még egy világjárvány miatti negatív érzéseket is a társadalomban, de ma már nem elég nyerni a sportpályán, győzni kell a virtuális térben is, hogy egy sportoló és a közösség igazán nyertesnek érezhesse magát.
Dr. Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója pedig köszöntőjében azt hangsúlyozta: a magyar látványsportok sikeresek; ez a siker üzleti értékké formálható; és örömét fejezte ki, hogy a Szerencsejáték Zrt. aktív szereplője ennek a piacnak. Azt a vélekedést hibásnak nevezte, hogy állami vállalatként ne volna szükségük versenyképességük erőteljes növelésére, hiszen éles versenyhelyzetben kell helyt állniuk például a sportfogadás területén globális szereplőkkel szemben. Így a lottótársaság számára is rendkívül hasznosak a sportmarketing felületek és platformok célcsoportjaik elérésére.
Az egész napos előadás-sorozaton négy szekcióra osztva csaknem húsz időszerű és fontos témában lehetett hazai és nemzetközi előadókat hallgatni. Előadást tartott – a teljesség igénye nélkül – például Sébastian Klotz, az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) senior sponsorship menedzsere, akinek prezentációján keresztül betekintést nyerhettünk a közelgő futball-Eb marketingrendszerébe; Bíró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke, aki az e-sport hazai és globális helyzetét mutatta be; Dudás Hunor, a DVTK korábbi ügyvezetője, a Magyar Marketing Szövetség sportmarketing tagozatának elnöke; Pádár Péter, a Deloitte könyvvizsgáló cég audit osztályának partnere, aki csapatával sikeresen támogatta a 2023-as budapesti Európa-liga-döntő pályázatát; Orosz Pál, az FTC Labdarúgó Zrt. vezérigazgatója; Várkonyi Ádám, a Mol Fehérvár FC kereskedelmi és marketing igazgatója; Nagy Krisztián, a DAC pr-menedzsere vagy Laura Gentile, az amerikai ESPN sportcsatorna marketing és közösségi média-alelnöke. A nap végén pedig két izgalmas kerekasztal-beszélgetés zajlott olyan sportcsillagok részvételével, mint az úszó Milák Kristóf vagy Illés Fanni paralimpikon.