A szegedi repülőtér – ahol 2010-ben is rendeztek már világbajnokságot, 2019-ben pedig ifjúsági vb-t – beugróként vállalta a feladatot, hiszen eredetileg a 2020-as vb-t a németországi Stendal kapta meg, s miután a pandémia miatt egy évvel elhalasztott eseményt a németországi szabályok miatt 2021-ben sem lehetett megtartani, a Nemzetközi Repülőszövetség (FAI) nem várt tovább, s a Magyar Vitorlázórepülő-szövetségre (MVSZ) és a Magyar Repülő- és Légisportszövetségre (MRLSZ) bízta a szervezést.
A szegedi légtérben 82 gépet láthattunk, Európa mellett az Egyesült Államokból, Ausztráliából, Japánból és a Dél-afrikai Köztársaságból is érkeztek indulók, akik három kategóriában versengtek (18 méteres szárnyfesztávú, nyílt és kétüléses). A magyar csapat teljes létszámmal, öt géppel és hat versenyzővel rajtolt. A sportolók két típusú feladatot kaptak, vagy adott repülési útvonalat kellett minél gyorsabban teljesíteniük vagy megadott idő alatt egy kijelölt területen belül kellett a lehető leghosszabb utat megtenniük.
18 m-es kategória |
(A cikk a Nemzeti Sport szombati melléklete, a Képes Sport 2022. augusztus 6-i lapszámában jelent meg.)