A pole pozíciót szerző Santiago Urrutia bizonyult a leggyorsabbnak az időmérő első szakaszában is, aminek révén egyrészt ő várhatta az élről az első versenyen is a piros lámpák kialvását, másrészt 13 pontra megközelítette az összetettben harmadik Jean-Karl Vernayt, aki pont mellőle rugaszkodhatott el. A második sorból a Zengő Motorsportot erősítő Mikel Azcona és Yvan Muller indulhatott, míg a vk-éllovas Yann Ehrlacher az ötödik helyet szerezte meg.
A magyarok közül Michelisz Norbert a kilencedik, Boldizs Bence a tizenkettedik, a motorcsere után Tassi Attila a huszadik, Kismarty-Lechner Gábor a huszonkettedik rajtkockából vághatott neki a 10 körös futamnak.
Urrutia jól rugaszkodott el, nem úgy, mint Vernay, aki több pozíciót is bukott, . A második helyre előrelépő Azcona eközben már a vezetésért támadta Urrutiát, de folyamatosan csúszkáltak a versenyzők a kissé nedves pályán, így többen is elhagyták a pályát. A nagy helyezkedésben Néstor Girolami állt az élre, mögé Nathanaël Berthon sorolt be, majd a bálát is eltaláló Azcona, Gilles Magnus és Urrutia alkotta az első ötöst.
A hátul vizes gumikkal kockáztató Guerrieri eközben nagy felzárkózást mutatott be, s a második kör végére egészen a harmadik pozícióig jött fel, s a következő körben sikerült Berthont is maga mögé utasítania. Hátrébb a magyarok közül Michelisz az elrontott rajtját követően a tizennyolcadik pozícióba esett hátra, míg Tassi a tizennegyedik helyre lépett előre. Boldizs a tizenkilencedik helyen haladt, míg Kismarty-Lechner a garázsban kényszerült.
A negyedik körben aztán tovább folytatódott Vernay mélyrepülése, a francia megforgott a tapadáshiány miatt, s a tizedik pozícióba esett vissza. Az élen eközben Girolami 8 másodperces előnyt épített ki Guerrieri előtt, akit Berthon, Magnus, Azcona, Yann Ehrlacher és Yvan Muller követett az első hetesben.
Féltávnál a Honda jelentette rádión, hogy a vezető Girolami az utolsó körben engedje el csapattársát, a címre még esélyes Guerrierit, így az élen még pozíciócserére lehetett számítani. Hátrébb az ugyancsak Hondát erősítő Tassi folytatta a felzárkózást, a magyar Tom Coronelt hagyta le a tizenegyedik helyért.
Girolami előnye az utolsó körre némileg csökkent, a csapata a 16-os kanyart jelölte ki az elengedésre, s ez meg is történt: a két argentin látványosan pozíciót cserélt egymással, aminek eredményeként Guerrieri szelte át elsőként a célvonalat, s ezzel 16 pontra megközelítette az összetettet vezető Ehrlacher-t.
Harmadikként Magnust intette le a kockás zászló, a Zengő Motorsportot erősítő Azcona ötödik lett, míg a mieink közül Tassi a tizedik, Michelisz a tizenhatodik, Boldizs a tizenhetedik helyen futott be.
Folytatás 13 óra 15 perckor a második versennyel.