Két hónapos szünet után Európából Ázsia felé vette az irányt a WTCR mezőnye – az első helyszín a kínai Ningpo. Ami a BoP-, illetve e súlykompenzációs rendszert illeti, a Hyundaiok ezúttal „csak” a mezőny harmadik legnehezebb autói, a Honda és a Lynk & Co négykerekűi is többet nyomtak Michelisz Norberték autóinál.
Az első szabadedzést helyi idő szerint késő délután rendezték Ningpóban. Bár a fényviszonyok okozhattak némi nehézséget a versenyzők számára, az időjárás igen kegyes volt hozzájuk.
Az első tíz perc elteltével a hazai pályán versenyző Ma Csing-hua állt az élen, majd nem sokkal később Rob Huff vette át a vezetést, és hosszú percekig nem is sikerült letaszítani őt az élről. Negyedóra elteltével a magyar pilóták a top tízen kívül voltak. Michelisz a 11., Tassi Attila pedig a 21. helyen állt.
Féltávnál továbbra is Huff volt a leggyorsabb, miközben a magyar versenyzőknek nem sikerült előrébb jönniük ezen a listán. A hyundaiosok közül azonban csupán a csapattársa volt gyorsabb Michelisznél – Gabriele Tarquini neve az első öt között volt olvasható.
Az utolsó tíz perc elején változás történt az élen – Ma csing-hua vette át ismét a vezetést, miután nyolc tizedmásodpercet javított Huff addigi legjobb idején. A következő percekben Nicky Catsburg, Esteban Guerrieri és Augusto Farfus is meg tudta előzni Huffot.
Szabadedzés lévén a versenyzők egyébként feszegették a határokat, de nagyobb kicsúszás vagy akár ütközés nem történt a pályán töltött első 45 perc alatt.
Az utolsó percekben már senki sem tudta felülmúlni Ma körét, így a kínai pilóta elsőségével ért véget a nyitó edzés Ningpóban. A volt F1-es tesztpilótát a Honda párosa követte Néstor Girolami, Esteban Guerrieri sorrendben. Michelisz a 11., Tassi pedig a 25. pozícióban nyitott Ningpóban.
A kínai hétvége programja szombaton folytatódik a második szabadedzéssel, amelyet magyar idő szerint 3 órától rendeznek.
TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
KÍNA, 1. SZABADEDZÉS
1. Ma Csing-hua (kínai, Alfa Romeo)
2. Néstor Girolami (argentin, Honda)
3. Esteban Guerrieri (argentin, Honda)
4. Nicky Catsburg (holland, Hyundai)
5. Augusto Farfus (brazil, Hyundai)
...
11. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)
...
25. Tassi Attila (magyar, Honda)