Erős hétvégét teljesített a Honda Mogyoródon, Tassi Attila mégis csalódott, hiszen úgy érzi, hogy nem alakultak a legideálisabban számára a futamok. A fiatal versenyző 5., 6. és 9. lett, amivel egyébként a legtöbb pontot szerezte a magyar indulók közül.
„Az időmérőn tudtam javítani, és fel tudtam zárkózni Estebanra, hiszen két és fél másodperces hátrányt dolgoztam le négy tizedre egy nap alatt, úgyhogy ezzel elégedett voltam – árulta el Tassi. – A második versenyen próbáltam megelőzni Bencét a Cuprában, de esélytelen volt, mert az egyenesekben annyival gyorsabbak voltak, és elfogyasztottam a gumijaimat is. Utána jött a csapatutasítás, szóval elengedtem Estebant, hogy ő is megpróbálja az előzést, de neki sem sikerült. A harmadik futamon volt a legjobb rajtom a hétvégén. Az egyes kanyarban nagyon túlkormányzott volt az autó, és nem tudtam ugyanazzal a tempóval bevenni a kanyart, mint Tiago. Később Azcona messziről bevetődött. Én direkt hagytam egyautónyi helyet belül, mert tudtam, hogy a kettes kanyarban enyém lesz az ív, de letolt a műfűre. Ezt egyáltalán nem érzem fair előzésnek.”
Nehezen indult a hétvége a Hyundai számára, s bár az első versenyen az utolsó előtti helyen ért célba Michelisz Norbert, a másik két összecsapáson szép előzéseket bemutatva sikerült „menteni a menthetőt”.
„A tegnapi időmérőn sajnos sok minden félrement, de néha vannak ilyen hétvégék – vallotta be a Hyundai-versenyző. – A legfontosabbnak mindig annak kell lennie, hogy a megfelelő tanulságot le tudjuk vonni, és szerintem ez meglesz. Sokszor voltam olyan helyzetben, hogy nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan szerettem volna, ám minden helyzetből sikerült erősebben kijönnöm. Sajnálom ezt a hétvégét, mert igyekeztem jól teljesíteni attól függetlenül, hogy nem lehettek itt a nézők, de ez most sajnos így sikerült. A tegnapi időmérő után nem volt sok eszköz a kezünkben, hogy a dobogós helyezésekért menjünk.”
Először rajtolhatott a pole pozícióból Boldizs Bence a WTCR-ben, miután az időmérőn bejutott a Q2-be, majd Gilles Magnus büntetése miatt a mezőny elejére került a fordított rajtrácsos második futam előtt.
1. Yann Ehlacher (francia, Lynk & Co) 169 pont 2. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) 147 pont 3. Yvan Muller (francia, Lynk & Co) 114 pont ... 11. Tassi Attila (magyar, Honda) 77 pont ... 14. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 56 pont ... 18. Boldizs Bence (magyar, Cupra) 25 pont ... 20. Kismarty-Lechner Gábor (magyar, Cupra) 10 pont |
„Nagyon elégedettek vagyunk a hétvégével, főleg a második verseny miatt – vallotta be a zengős pilóta. – Az első és a harmadik nem úgy sikerült, ahogyan szerettük volna, eléggé szerencsétlenül alakultak akkor a dolgok számunkra. A tempó megvolt, viszont a rajtra nagyon rá kell feküdni, mindhárom versenyen ott és az utána lévő helyezkedésekben veszítettem néhány pozíciót. Még kell a rutin és a tapasztalat, hogy megtanuljak jól helyezkedni a start utáni szituációkban. A tempó viszont nagyon biztató volt, a harmadik versenyen, ha jól tudom, egy vagy két századdal volt csak nálam gyorsabb Azcona a leggyorsabb körök tekintetében. Amikor Comte-ot megelőztem, körönként egy másodpercet hoztam Engstleren, csak sajnos vége lett a versenynek. Ebből tudunk építkezni, és nagyon várom már a következő hétvégét.”
Két ponttal távozhat a Hungaroringről Kismarty-Lechner Gábor, aki számára a második futam alakult a legjobban. A Zengő Motorsport versenyzője összességében elégedett a hétvégével, pedig a harmadik erőpróbán technikai probléma is hátráltatta.
„Nagyon nehéz körülmények között indult szombaton a hétvége – mondta a magyar pilóta. – Akkor még nekem elsősorban a tempót kellett megtalálnom, aztán az időmérőre szerencsére tudtunk fejlődni, és ez jellemezte a mai első két versenyt is, vagyis hogy megvolt a folyamatos fejlődés. A második versenyt kifejezetten élveztem, végre csatázhattam egy kicsit, és sikerült pontot is szereznem. Amennyire feldobott a második futam, a harmadik annyira nehézre sikerült. A második körtől nem fogott igazán jól a fékem, úgyhogy onnantól drámaian alakult az egész. A csapattal egyeztettem, hogy végigmenjünk-e egyáltalán, de azt mondták, hogy amíg kinn tudunk maradni, addig maradjunk is kinn. Ennek ki kell vizsgálni az okát.”