Még egy csapattal indul a Honda

Vágólapra másolva!
2005.11.01. 14:56
Címkék
Új csapat csatlakozik a Formula-1-es gyorsasági autós világbajnokság mezőnyéhez 2006-tól, a Honda ugyanis gyakorlatilag egy második csapattal is kiáll majd, amely a Super Aguri Formula One-nevet kapta a keresztségben.
Szuzuki Aguri újdonsült Formula-1-es csapatfőnök 1990-ben egy Larrousse-Lolával a Hungaroringen (balra) és immár sapkában a pálya szélén (jobbra)
Szuzuki Aguri újdonsült Formula-1-es csapatfőnök 1990-ben egy Larrousse-Lolával a Hungaroringen (balra) és immár sapkában a pálya szélén (jobbra)
Szuzuki Aguri újdonsült Formula-1-es csapatfőnök 1990-ben egy Larrousse-Lolával a Hungaroringen (balra) és immár sapkában a pálya szélén (jobbra)
Szuzuki Aguri újdonsült Formula-1-es csapatfőnök 1990-ben egy Larrousse-Lolával a Hungaroringen (balra) és immár sapkában a pálya szélén (jobbra)

A csapat feje és tulajdonosa ugyanis a korábbi Formula-1-es pilóta, a 45 esztendős Szuzuki Aguri lesz, aki azóta, hogy 1995-ben befejezte a versenyzést a száguldó cirkuszban, japán autóversenyzők támogatásával foglalkozott, majd a tengerentúli IndyCar versenysorozatban hozott össze a mexikói Adrian Fernandezzel felesben egy csapatot.

Az új istálló már leadta a szükséges jelentkezést a jövő évi világbajnokságra, amelyet a Nemzetközi Automobil-szövetségnek még el kell fogadnia, de ennek várhatóan nem lesz akadálya.

"Eddig minden jól halad, de természetesen nagyon sok munka áll még előttünk" – mondta Szuzuki egy tokiói sajtókonferencián, arra azonban nem tért ki, miből finanszírozza majd a csapatot, amelyhez a BAR kivásárlása után jövőre saját istállót indító Honda csak a motorokat és a technikát szállítja. "A Formula-1 olyan, mint egy nagy pénznyelő. Bármennyit is költesz, nem elég, úgyhogy tudjuk, hogy komoly anyagi háttérre van szükségünk. Én pedig nem járkálok dollár-százmilliókkal a hónom alatt, ezért több szponzorral is tárgyalásban állunk, de hogy kikkel, arról még nem beszélhetek" – mondta az újdonsült csapatfőnök. Szinte biztos azonban, hogy a japán pénzügyi és telekommunikációs konszern, a Softbank lesz az Aguri-Honda-versenygépek fő támogatója.

Az új csapat székhelye Tokióban lesz, közel a Honda főhadiszállásához, de a műszaki részleg az egykori Arrows csapat létesítményeiben kap majd helyet Angliában, Leafieldben. Az istállónak máris száz alkalmazottja dolgozik azon, hogy januárban bemutathassák a csapatot a közönségnek. Emellett a Bridgestone már felajánlotta, hogy szívesen szállítana gumikat a Super Agurinak.

NÉVJEGY

Szuzuki Aguri (japán)
Született: 1960. szeptember 8., Tokió
Formula-1-es csapatai: Larrousse-Lola (1988 és 1990-1991), Zakspeed (1989), Footwork/Arrows (1992-1993), Jordan (1994), Ligier (1995)
Összes versenye: 88
Legjobb eredménye: 3. (Japán Nagydíj, 1990.)
Összes szerzett pontja: 8
Azt még nem lehet bizonyosan tudni, kik lesznek az új istálló versenyzői, de nagyon valószínű, hogy a BAR-Hondától az idei évad végén kiakolbólított japán kamikáze, Szato Takuma lesz az egyik autó sofőrje, akivel Szuzuki már tárgyalásban is áll. Mellette a BAR korábbi tesztpilótája, a brit Anthony Davidson, és az idei Indy Racing League-sorozatot éppen egy Hondával megnyerő Dan Wheldon pályázhat a második versenyzői állásra.

Utoljára 2002-ben csatlakozott új csapat a száguldó cirkusz mezőnyéhez, akkor a Toyota fogott bele a vállalkozásba. A Honda második istállójának érkezése mellett a német Bild értesülése szerint 2007-től a Mercedes is rajthoz állít még egy csapatot, amelynek szintén egy korábbi formula-1-es pilóta, a francia Jean Alesi lesz a vezetője. A németeké lehet a harmadik "fiókcsapat" a mezőnyben: a Honda mellett ugyanis a nemrég a Minardit megvásároló Red Bull is elindítja kettes számú istállóját Toro Rosso néven.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik