Az idény előtti teszteken nagyon erősek a McLaren-Mercedesek

Vágólapra másolva!
2007.02.22. 01:09
Címkék
A hajrájához érkezik a Formula–1-es tesztszezon, négy hét sincs már hátra az Ausztrál Nagydíjig. Összeállításunkban az eddigi februári teszteket összegezzük, és felmérjük, jelenleg kinek mennyi esélye van a sikerre.
Lewis Hamilton a valenciai tesztelésen a leggyorsabbnak bizonyult, de Jerezben is csak Felipe Massa tudta megelôzni
Lewis Hamilton a valenciai tesztelésen a leggyorsabbnak bizonyult, de Jerezben is csak Felipe Massa tudta megelôzni
DPPI
Lewis Hamilton a valenciai tesztelésen a leggyorsabbnak bizonyult, de Jerezben is csak Felipe Massa tudta megelôzni
Lewis Hamilton a valenciai tesztelésen a leggyorsabbnak bizonyult, de Jerezben is csak Felipe Massa tudta megelôzni
Lewis Hamilton a valenciai tesztelésen a leggyorsabbnak bizonyult, de Jerezben is csak Felipe Massa tudta megelôzni
DPPI
Lewis Hamilton a valenciai tesztelésen a leggyorsabbnak bizonyult, de Jerezben is csak Felipe Massa tudta megelôzni

Már egy hónapot sem kell várni a Formula–1-es idény ausztráliai nyitányáig. A csapatok a felkészülés derekán járnak, az utolsó nagy tesztelés a következő tíz napban a Bahreini Nagydíj helyszínén lesz. A csapatok egyetértenek abban, hogy a szahíri gyakorlás lesz az eddigi legfontosabb, ami nem csoda, hiszen minél közelebb van a szezonrajt, annál nagyobb jelentősége van minden egyes tesztkilométernek.

Az eddigi tréningekre is ugyanez vonatkozik, a spanyolországi tesztszezon előrehaladtával egyre komolyabban lehetett venni a csapatok teljesítményét. Eleinte mindenki a kocsi kezdeti gyengeségeit próbálta kiküszöbölni, egyeseknél, mint a Williams, a BMW vagy a McLaren, ez gyorsan ment, mások viszont hosszabban birkóztak a műszaki gondokkal. A Ferrari és a Renault csak a hónap végére érte el a várt szintet, a korai gyengélkedések után Barcelonában már az elvártnak megfelelően működtek a vörös és a narancs-fehér négykerekűek. Igaz, a konstruktőr-vb címvédői még mindig nem találják a megoldást arra, hogy ne csak hosszú távon, hanem egy körön is versenyképes legyen az autó. Így pedig nehéz lesz jó rajthelyet elérni, és a futamok is bajossá válhatnak Giancarlo Fisichella és újonc társa, Heikki Kovalainen számára.

A Red Bull, a Toyota és a Honda még mindig keresi a kiutat a nehézségekből, és amíg nem válik megbízhatóvá az autó, nem lehet elkezdeni a beállítások próbálgatását, azaz a versenyre való felkészítést. Egy-egy villanása volt a Toyotának és a Red Bullnak is, de nem voltak kiegyensúlyozottak a teszteken. A Honda nagyon is az, de rossz értelemben, Jenson Button és Rubens Barrichello eddig nem tudta beverekedni magát a legjobbak közé.

Hogy mégis ki lesz képes Ausztráliában és az azt követő futamokon győzni? Általános vélemény, hogy a McLaren és a Ferrari a két favorit, de a pároson belül nehéz erősorrendet felállítani, bármelyik nyerhet. Szorosan mögöttük áll a Renault és a BMW, mindkét csapat erőssége, hogy akkor a leggyorsabb, amikor már koptak a gumijai. A négyes mellett a Hondát emlegetik futamgyőzelemre esélyesnek, de nem a tesztek alapján, hanem mert Button az előző idényt erősen zárta.

Ha valaki nem tud felkészülni megfelelően az első futamra, nincs oka pánikra: az Ausztrál és a Malajziai Nagydíj között három hetük lesz a csapatoknak, hogy orvosolják bajaikat. Akinek akkor sem sikerül túllendülnie gondjain, a malajziai és a bahreini futamot követően, az európai versenyek előtt egy teljes hónapja lesz a további felkészülésre.

Azaz pánikra semmi ok, régóta nem volt olyan kényelmes idényrajt a Formula–1-ben, mint az idei lesz. Persze néhány csapat technikai részlege számára a május 15-i Spanyol Nagydíj is túlságosan közel van. ---- 1. McLaren
A tesztnapok nagy részén az „ezüstnyilak” voltak a leggyorsabbak, és akkor is az élcsoportba tartoztak, amikor nem feltétlenül az egy körön mutatott sebességüket próbálgatták, hanem hosszabb programot hajtottak végre. Hajszállal megverik a Ferrarit.

2. Ferrari
Bár sok műszaki gonddal küszködtek a maranellóiak, amikor nem volt baj a vörös gépekkel, nem lehetett megelőzni őket. Csakhogy a versenyen először is végig kell majd menni – ha ez sikerül, könnyen az első helyre ugorhat a Scuderia.

3. BMW
Egyesek még mindig meglepődnek a BMW egyre jobb eredményein, pedig a müncheni gyár alakulata a Sauber felvásárlása óta folyamatos javulást mutat. A hosszú meneteken rendkívül kiegyensúlyozott, ezért győzelmekre is esélyes.

4. Renault
A vb-címvédőből az eddigi tesztek alapján hiányzik a plusz, amellyel Fernando Alonso a többi csapat fölé emelte. A franciák így is a leggyorsabbak között vannak, de jelenleg úgy tűnik, meg kell szenvedniük a vb-dobogóra kerülésért.

5. Williams
Az istálló tavaly is kiválóan kezdte az évet, a legjobbak között emlegették, mielőtt visszaesett. Az idén első köreitől kezdve gyors a sötétkék autó, ha a grove-iak így folytatják, a másodéves Nico Rosberggel az év kellemes meglepetését szerezhetik.

6. Toyota
Össze kell kapnia magát, ha meg akarja verni az ő motorjait használó Williamst. Néhány teszten villantott a kölni gárda, de pilótái megosztottak: Ralf Schumacher derűlátó, Jaro Trulli viszont már most kezd veszíteni kezdeti optimizmusából.

7. Honda
A japán gyár a tavaly téli teszteken megverte a mezőnyt, aztán a versenyeken csak ritkán villant meg. Az idén a gyakorlásokon csak Marco Andretti próbái és Rubens Barrichello szüntelen gondjai miatt lehetett hallani róluk. Tényleg középszerűek, vagy csak altatnak?

8. Red Bull
Bár a legutóbbi barcelonai tesztnapon David Coulthard mindenkit maga mögé utasított, nehéz elhinni, hogy az addig roppant halovány Red Bull-Renault megtáltosodott. Valami nem stimmelt azon az autón, mindenesetre korai lenne leírni Adrian Newey új alkotását.

9. Super Aguri
Mivel a Super Aguri és a Toro Rosso a Honda és a Red Bull autóinak pontos másait indítja, az első csapat teljesítménye nagyban befolyásolhatja a kicsik produkcióját. A Super Aguri azért jár előrébb, mert még a motorja is ugyanaz, mint „anyacégének”.

10. Toro Rosso
A Red Bull által elpasszolt Ferrari-motorral próbálkozik az idén a Toro Rosso. A csapat meglehetősen keveset tesztelt eddig, de nagy segítséget jelent neki, hogy a Red Bull-lal közösen kell megoldania a problémáit.

11. Spyker
Az F1 egyetlen kiscsapata a Spyker, amely a Williams mellett elszánta magát arra, hogy szembeszáll a multinacionális cégek által működtetett gárdákkal és B-csapataikkal. Független istálló, bravúr lenne tőle, ha bárkit is megelőzne. ----
Valencia (február 1., 2.)
1. HamiltonMcLaren1:11.119 (II. 2.)
2. R. SchumacherToyota1:11.297 (II. 1.)
3. FisichellaRenault1:11.621 (II. 1.)
4. KovalainenRenault1:11.643 (II. 1.)
5. AlonsoMcLaren1:11.710 (II. 1.)
6. RäikkönenFerrari1:11.855 (II. 2.)
7. HeidfeldBMW1:11.989 (II. 1.)
8. KubicaBMW1:12.242 (II. 2.)
Jerez (február 6., 7., 8.)
1. MassaFerrari1:19.746 (II. 7.)
2. HamiltonMcLaren1:19.821 (II. 7.)
3. KubicaBMW1:19.839 (II. 7.)
4. WurzWilliams1:20.036 (II. 6.)
5. AlonsoMcLaren1:20.046 (II. 7.)
6. RäikkönenFerrari1:20.068 (II. 6.)
7. RosbergWilliams1:20.143 (II. 7.)
8. SchumacherToyota1:20.254 (II. 6.)
Barcelona (február 12., 13., 14.)
1. MassaFerrari1:21.181 (II. 13.)
2. RäikkönenFerrari1:21.719 (II. 13.)
3. KovalainenRenault1:21.819 (II. 13.)
4. CoulthardRed Bull1:21.855 (II. 14.)
5. AlonsoMcLaren1:21.901 (II. 13.)
6. HeidfeldBMW1:21.958 (II. 14.)
7. FisichellaRenault1:21.997 (II. 13.)
8. HamiltonMcLaren1:22.078 (II. 13.)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik