Reuters
Felipe Massa eddig nagyon meggyőző az 5543 méteres szepangi pályán
Reuters
Felipe Massa eddig nagyon meggyőző az 5543 méteres szepangi pályán
A Renault a jelek szerint jó versenyprogramot szállított Szepangba, a világbajnok istálló autói a második szabadedzésen felvették a versenyt a Ferrarikkal.
Hozzá kell tenni, hogy a járművek nagy része lassabb volt, mint reggel, aminek az lehet az oka, hogy a szubtrópusi éghajlaton a levegő páratartalma napközben jelentősen megnő, így csökkenhet a motorok teljesítménye.
Szóval a két Renault a tréning végén jelentkezett be, addig Massa állt a lista élén Räikkönen előtt. Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen az éllovas brazilt így sem tudta megelőzni, de a 38 századdal lassabb Räikkönen elé mindketten befértek még.
Ami Räikkönent illeti, az Ausztrál Nagydíjat megnyerő finn pilóta a pálya első szektorában mindenkinél gyorsabb tudott lenni, míg a második traktusban Massáé, az utolsó szakaszban pedig Fisichelláé volt a legjobb részidő.
A két McLaren-Mercedes reggel még jól szerepelt – Fernando Alonso második, Lewis Hamilton harmadik volt Massa mögött –, délután azonban vagy nem tudtak jól alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, vagy másfajta munkát végeztek, mint a többiek.
Mindenesetre tény, hogy Lewis Hamilton ezúttal egy, míg Alonso több mint 1,2 másodperccel volt lassabb Felipe Massánál. Hozzá kell tenni: az időmérő edzés szemszögéből a szombati szabadedzés eredményeinek van nagyobb jelentősége.
Kiábrándítóan szerepelnek továbbra is a Hondák; az még hagyján, hogy Jenson Button 1,8 mp-es hátránnyal a 15. időt autózta, de az már elszomorító, hogy a japán autógyár másik embere, a brazil Rubens Barrichello majdnem három másodperccel volt lassabb az éllovas honfitársánál, és csak Christijan Alberst tudta megelőzni.
Apropó, Albers! A tréninget negyed órával a leintés előtt piros zászlóval félbe kellett szakítani, mert a holland Spykerének bal hátsó kereke csúnya defektet kapott, a pálya tele lett gumidarabkákkal és más roncsokkal, amelyeket el kellett takarítani.
A művelet hat percig tartott, utána újraindították a gyakorlást.
9. MALAJZIAI NAGYDÍJ, A 2007-ES FORMULA–1-ES VB 2. FUTAMA
A MÁSODIK SZABADEDZÉS EREDMÉNYEI: 1. | F. Massa | brazil | Ferrari | 1:35,780 perc | 34 kör |
2. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:35,910 | 36 |
3. | H. Kovalainen | finn | Renault | 1:36,106 | 37 |
4. | K. Räikkönen | finn | Ferrari | 1:36,160 | 33 |
5. | N. Rosberg | német | Williams-Toyota | 1:36,523 | 31 |
6. | A. Wurz | osztrák | Williams-Toyota | 1:36,621 | 21 |
7. | R. Kubica | lengyel | BMW-Sauber | 1:36,717 | 18 |
8. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:36,760 | 28 |
9. | L. Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:36,797 | 30 |
10. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | 1:36,862 | 25 |
11. | M. Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36,906 | 18 |
12. | F. Alonso | spanyol | McLaren-Mercedes | 1:37,041 | 26 |
13. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Renault | 1:37,203 | 25 |
14. | Szato T. | japán | Super Aguri-Honda | 1:37,282 | 30 |
15. | J. Button | brit | Honda | 1:37,578 | 29 |
16. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:37,712 | 34 |
17. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso-Ferrari | 1:37,855 |
18. | A. Davidson | brit | Super Aguri-Honda | 1:38,334 | 27 |
19. | A. Sutil | német | Spyker-Ferrari | 1:38,419 | 28 |
20. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso-Ferrari | 1:38,650 | 20 |
21. | R. Barrichello | brazil | Honda | 1:38,713 | 20 |
22. | C. Albers | holland | Spyker-Ferrari | 1:39,807 | 23 |